söndag 26 december 2010

En fin julafton fick vi.

Hej på er alla.
Hoppas ni alla haft en fin julafton och juldag. Det har vi haft. En helt underbar, mysig julafton med mina kära, Kjell, Daniel, Annie, Jennie, Bertil, Zita, Lima och Tekla.

Julskinkan på spisen.

Köksfönstret i dagsljus.....

och det andra köksfönstret när det mörknat.

Ovanpå kyl/frys.

Öppningen mot rummet.
Vi åt middag vid halv tre. Stackars Kjell hade så ont så han mer låg på stolen än satt när han åt. Plötsligt började hela han skaka och jag blev livrädd. "Nu händer det något" tänkte jag, "kära Gud, inte på julafton. Låt oss inte få leva med ett sådant minne". Jag reste mig och kramade om honom och snackade lugnt till honom. Efter en stund gick det som tur var över. Fast han hade fortfarande ont.

Vår julgran.

En del av julklapparna.

Ett av fönstren i storarummet

och soffbordet.
När det var dags för julklapparna orkade han nästan inte vara med, men han ville inte gå och lägga sig. Han kämpade och klarade av det tills alla öppnat sina paket. (Hans paket fick jag öppna för det orkade han inte).

Kjell med en del av sina julklappar.

Daniel och Bertil.

Tekla.
Jag fick jättemånga julklappar så jag har nog varit snäll i år. Så mycket fint jag fick. Ska lägga ut foton i ett senare inlägg. När jag orkar.
På kvällen satt vi och tittade på tv. Det var lugnt och mysigt och Kjell orkade vara uppe.

Köket med sin julstad ......

och husen pappa gjorde till mig 2003.

I nästan 1 år satt han och gjorde dessa hus

och alla smådetaljer......

såg, sågbock, yxa mm.


Ljus tände jag för min älskade mamma och pappa som tyvärr inte finns hos oss längre.



Granen i stora hallen......

.. går i blått.

Sovrummet.......

och min säng. (Kjells syns inte).

Juldagen har vi bara slappat. Kände mig rätt trött faktiskt och orkade inte göra så mycket. Det var precis som om luften gått ur mig.
Nu är det sena natten, men jag kan inte sova. Passar på att skriva detta inlägg istället.
Ha det gott alla och God Fortsättning.
Kram Lill.

1 kommentar:

  1. God fortsättning till er alla!

    Hjälp vilken energi du har... vad du har pyntat... hur hinner du med allt.... verkligen julefint!

    Kram! Kati

    SvaraRadera