lördag 13 november 2010

Lördagsmorron och "undertecknade" är uppe med tuppen.

Hej på er alla.
Lördagsmorron och fortfarande mörkt ute. Jag är som alltid uppe med tuppen, ja kanske till och med före honom.... ha ha. Hoppas det blir en fin dag för oss alla. Kallt är det iallafall inte och snön är nästan borta. Det tycker Lima är synd för hon älskar snön och skuttar runt i vild fart. Nu har hon bara enstaka fläckar med snö att skutta på.

Vad det är roligt med snö tycker Lima.

Har planlagt mycket jag ska göra idag. Hoppas jag hinner med mitt "schema"..... Daniel är hemma och ska hjälpa mig lyfta in några spånskivor jag ska sätta på väggen i kaminrummet. Sen åker han till Borås igen för han ska jobba extra inatt.

Denna tapeten tog jag i lilla hallen. Ljus och fin tycker jag.

Den 18 ska Kjell in till Uddevalla Lasarett och göra en cystoskopi igen. Har fortfarande inte hört från Jubileumskliniken på Sahlgrenska, men det är väntetider där så det kommer nog. Bara inte det blir över julen.
Den 23 ska jag till Sahlgrenska på 6 månaders kontroll. 1 vecka innan, tisdag, ska jag till vårdcentralen och ta några blodprover för att kolla att jag får i mig tillreckligt med vitaminer, calcium mm
Denna helgen är Annie och Tekla i Vänersborg hos Jennie. Jennie och 3 kompisar åker idag till Stockholm. De ska på "Rock at sea". Båtresa. Kommer hem måndag. Så Annie får ta hand om Zita och Kiko. De kan ju inte vara ensamma.
Jennie har ju hand om Zita tills Daniel hittar någon som kan ta hand om henne. Hon är så underbart god och snäll, men Daniel jobbar så mycket så han har beslutat att det inte är bra för Zita. Det blir för många timmar som hon är ensam. Hon är ju en speciell hundras, Alaskan Husky, som behöver mycket motion. Nu börjar Jennie snart att jobba också så det är lite bråttom med att hitta någon som vill ha Zita. Jag varken kan eller orkar ha 3 hundar annars hade jag tagit hand om henne, men det går inte. Om någon vet någon snäll familj som vill ha henne så maila till mig. Zita är 2år.

Underbara Zita.

Lilla pissen Kiko.

Ja nu har jag snart gått ned 50kg. Det fattas bara ½kg. Otroligt. Jag såg mig inte själv som fet, men det måste jag varit. Tänkte jag skulle göra något roligt ut av detta och göra en liten "tävling" eller något för att "fira"detta och nu i jultider skulle det väl vara roligt med en överraskning.... ha ha..... så är du intresserad så häng med på min blogg. Troligtvis blir det nästa inlägg eller nästnästa.
Ja på snack om jultider. Nu närmar Julen sig med stormsteg. Ser fram emot den. Bara ÄÄÄÄLSKAR julen. Nästan alla julklappar är klara nu. Bara ett par tre stycken till.

"I'm dreaming of a white Christmas... la la la...."

Så tänkte jag även göra något för mig själv innan jul. Jag ska åka till Umeå och hälsa på min underbara brorsdotter Vibeke och hennes man Peter. Och såklart barnen lilla Angel och Daniel.
Vet inte om jag ska flyga eller åka tåg. Först till Stockholm, sen till Umeå. Skulle vilja haft lite tid i Stockholm på hemresan så jag kunde handlat lite, men jag är ju inte känd där så det får nog bara bli med tanken.

Vibeke, Peter och lilla Angel.
Det ska faktiskt bli riktigt skönt att komma hemifrån lite. Få slappna av och bara göra det som är roligt. Då kan Vibeke och jag gå och julpynta, baka lite och handla lite. Åker den 23 eller 24 och kommer hem igen den 4 december. Har inte bestält resan ännu. Vill vänta till efter den 18 när Kjell har varit och gjort sin cystoskopi så jag vet att allt är Ok med honom.
Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla. Hoppas ni får en fin lördag.
Kram Lill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar