torsdag 21 februari 2019

Äntligen kom jag in på min blogg :)

Hej på er alla.
Äntligen efter flera veckor med klickande hit och dit kom jag in på min blogg. Något blev fel så jag kunde se min blogg, men inte göra inlägg.
Här går allt sin gilla gång. Pendlar mellan nästan ohållbar smärta och att må toppen, men men "That's Life".
Om 100år är allt bra och är det inte det så märker jag inget ändå  hihi
Tur att jag har mina älskade barn och barnbarn. Och en vän som Bertil och mina underbara hyresvärdar Eva o Caj.
Här får jag göra precis som jag vill och har redan börjat planera att måla och tapetsera om i alla rum till våren så det blir fräscht och fint. Det märks ju att man eldar i köksspisen.
Nu är iallafall nätet på plats över skorsten och Kajerna är inte glada. De sitter och tjattrar på taket, men nu fick de tji. haha
Jennie ska komma och måla klart det gula på husets baksida och så ska lister och fönster målas vita. Det ska bli så underbart att få det gjort. Jag längtar så till våren och till att få upp växthuset igen. Har satt en massa tomatfrön och gurka. Nu är det snart dags att plantera om dom. Lökar har jag en hel låda som ska ner i jorden så fort frosten är borta.
Tänk att få sitta på altanen och bara njuta av sol, blommor och god musik.
Har fått upp spegeln Jennie gjorde till mig i julklapp, från henne och Csomai, det blev kanon. De har satt ljus bakom så jag kan skifta färger. Sen mitt Elvis-bord jag fick av Annie, Jennie och Csomai i födelsedagspresent passar så bra framför spegeln.



Annie har varit här i snart två veckor och gått över allt mitt och sorterat o slängt. Så gott att få det gjort. En gammal tant som mig behöver inte så mycket ;)
Jag älskar att göra mat och experimentera med olika rätter. Pelle var här i helgen och jag gjorde 13 matlådor till han. För två veckor sen fick han med 18 st. Nu bör han ha mat till jobbet en stund.
Veden till nästa år är beställt så jag behöver inte oroa mig för att frysa. Fast vintern har ju varit så mild i år. Hoppas inte det kommer ett "bakslag" med mera snö. Nu vill jag ha en tidig vår och en lååång varm sommar, utan för mycket regn.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar