lördag 12 januari 2019

Lheo 5 år.

Hej på er alla.
Idag ska vi fira lilla Lheo som fyller 5 år. Vad fort tiden har gått. Hela 5 år sedan jag var med och såg honom födas. Jag var den andra som fick hålla honom.



Jimmy och jag var med. Det var svårt för oss att se Annie hade så ont, men hon var jätteduktig. Men Gud vad jag ville tagit hennes smärta när värkarna kom. Mitt mammahjärta grät för henne. Efter 5 egna födslar visste jag vad hon gick igenom.
Lheo har vuxit upp till en så underbar kille. Snäll och god och duktig. Det märks att han älskar sin mommo :) Han är ofta hos mig och stortrivs.


Imorron tar jag ner all julpynt. Ledsamt, men måste göras. Det är ju dags också, men jag kommer sakna alla tomtar, julgranen och kransarna. Kaminen ska instaleras och då blir det att borra i muren så det blir murdamm överallt. Men det ska bli skönt att få in kaminen så det blir riktig värme här. Synd att kökspannan pajade, men det är sådant som händer. Det är det ingen som kan rå över.
Tur att Bertil och Daniel hjälpte mig få in så mycket ved. Och tur att jag har så underbara hyresvärdar som gör allt för att underlätta.
Men jag börjar ju bli lite för gammal för att klara av allt själv och min fibromyalgi och restless legs blir bara sämre och sämre. Mina hender blir också sämre och jag klarar inte av så mycket längre. Min porslinsmålning har jag fått sluta med och brännugnen är såld. Nu tror jag att jag får sälja brodyrmaskinen också, men vi får se.
Det är bara att inse sina begränsningar nu och njuta av det man fortfarande klarar av.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar