tisdag 2 oktober 2018

Vad jag är orkeslös :(

Hej på er alla.
Ja så är vi redan inne i oktober. Tänk jag har bott här 1år nu. Va tiden går.
Och nu är  verkligen sommaren över. Kylan kommer mer och mer. Tur jag fick in min ved så jag kan elda. Försöker att inte använda luftvärmepumpen och elementen, men det måste jag när vintern gör sitt intåg. Annars fryser jag ihjäl. Och vintern är inte långt borta. Växterna ute slokar nu, vissnar och dör. Samlar fröer för fullt så jag har till nästa sommar. Behöver aldrig köpa frö för det blir hur mycket som helst här. Pelargonerna har jag planterat i krukor så de står inne i fönstret.
De perenna växterna sätter jag i lastpallar och täcker över för utplantering till våren. Ett himla jobb, men det är värd det. Nästa år ska jag göra en rabatt att ha dom i istället för i krukor. Då slipper jag flytta dom.
Har köpt en lampa till altanen med rörelsevakt. Den ska jag sätte på en av stolparna så den tender sig när jag kommer hem med bilen. När jag nu får en bil som funkar . Haft lite otur med det :(
Måste bara få någon att koppla in lampan till elen, något jag inte vågar ge mig in på.

Igår fick jag 22 nyfångna krabbor som jag kokade. Underbart goda var de jag smakade på, resten ligger i frysen till senare myskvällar. :) :)

Idag har det regnat hela dagen. Inget väder att gå ut i, inte ens katterna vill ut. Hoppas på sol i morron så "utejobbet" kan bli ferdigt.
Jag har varit så slö och orkeslös i dom sista dagarna. Kroppen vill liksom inte. Sitter bara och tittar på film och stickar på julklapparna. Nu är Jennies snart klar. Har gjort många fler till mina barnbarn som är klara. Gott att vara ute i tid.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar