onsdag 3 oktober 2018

Kanonväder idag :)


Hej på er alla.
Ja här kommer ett kort inlägg. Vilket kanonväder det varit idag.
Vaknade i morse och det var så kallt så jag fick elda i pannan och sätta på luftvärmepumpen. Sen kom solen och det blev så varmt här så jag riktigt svettades.

Jag var ute och grejade det mesta av dagen. Fick planterat en del av växterna som är perenna och kommer igen nästa år. Men det är några kvar. Jorden i krukorna var så kompakt så det var knappt jag fick ut dom. Fick verkligen slita.
Tog in sista tomaterna också och tömde en del av krukorna. Nu har jag dill och persilja kvar.
Tog en massa frön som jag sparar till nästa år och passade på att ta in en liten bukett blommor till köksbordet.
Tillslut hade jag så ont i händerna så jag fick ge mig.

Kokade även en jättekastrull med kycklingsoppa. (Suppelapskaus kokt på kylling). Alla älskar den soppan så jag får dela med mig :)
Katterna blev jättenöjda för renset av kycklingarna.
Nu har jag suttit och tittat på en serie på Netflix, men ska snart krypa under täcket.
Så får vi se vad morgondagen har att bjuda på. Regn skulle det bli, men hoppas det är fel. Blir det regn så ska jag greja inne, putsa fönster och byta gardiner.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar