onsdag 29 augusti 2018

Nu blir det kallare och kallare ute.

Hej på er alla.
Ja så har hösten kommit. Kallt ute nu och även inne. Har börjat elda lite ibland för att få bort den "råa" luften. Två gånger har det haglat. Usj, jag vill inte ha vinter. Det besta med den är Julen. Den älskar jag. Har börjat sticka och virka lite julklappar.
Nu är min lilla Lheo här. Han har sovit här i två netter, men ska hem till mamma igen idag.
Han är förkyld och jag är förkyld. Inte roligt. "Men om 100 år är allting bra och är det inte det så märker jag inget av det ändå"  hihi.
Nu minskar det på gurkor och annat i växthuset så nu passar jag på att lägga in lite till mig själv. Har ju gett bort det jag har lagt in innan.
Lheo och Happy.
I kylskåpet.

Sen ska jag plantera pelargonerna i egna krukor och ta in dom för vinterförvaring. Har även en del växter som måste ner i jorden så det får bli en ny rabatt. Så ska jag samla in frön från blommorna så jag har till nästa år.
Ja det finns att göra. :)
Lördag ska jag på kräftskiva. Några pajer ska jag ta med och kräftor såklart.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar