onsdag 8 augusti 2018

Long time, no seen.....

Hej på er alla.
Long time, no seen haha
Ja bloggen sköter jag inte som den ska. Länge mellan varje gång jag gör ett inlägg, men här kommer ett.
Här hender det saker hela tiden och denna värmen tar på, fast jag vill inte att det ska ta slut. Lite regn hade ju inte skadat, men solen vill jag ha kvar.
Det blommar för fullt ute och på altan. Och i växthuset växer det så det knakar hihi
Har tyvärr fått   låta några av tomat och gurkplantorna gå hedan. Får inte vattna med slang längre här och det blev för mycket att "springa runt" med vattenkannor. Men jag får gurkor och tomater i massor ändå. Squash, paprika, chili, krondill, sockerärtor mm har jag också.
Sockerärtorna har jag satt för andra gång för jag bara älskar dom och det hinner aldrig bli så mycket som till en middag. Äter upp dom direkt. De är så förbaskad goda som de är. Nästa år ska jag ha massor av dom. Mums.



Nästa år ska jag även ha ett potatisland. Hade potatis i tre pallkragar i år, men det räckte inte långt, men oj vad goda de var.
Gräsmattan. Ja den är brun och fin haha. Har inte behövd klippa gräset i allafall.
Oh my Good som jag älskar min altan. Den har Daniel gjort så himla bra. Där sitter jag under mitt tak och bara mår så gott. Njuter av alla blommor, pysslar med lite av varje. Det sista nu är att jag målat om köksstolarna. Nu är det köksbordet som ska få en omgång färg och lite motiv.
Blir det en lite svalare dag så är det vedbodens tur. Ett golv och en vägg ska upp. Nästa månad kommer all min ved för vintern och då måste den vara klar.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar