måndag 18 juni 2018

Härligt med altan :)

Hej på er alla.
Ja så har halva juni gått. Nu är det inte lika soligt, utan det regnar en del. Lite skönt, men ändå tråkigt. Vill hellre ha solen. Midsommar ska iallafall bli utan regn, om man nu kan tro på det. Jaja, vi får se. Har i allafall tak att sitta under nu på altanen. :)
Daniel är här och bygger för mig. Räcket jag valde blir jättefint. (Daniels förtjänst). Har grundmålat 120m läckt vitt, men får ju måla igen när dom är kapade och uppsatta, men det blir snyggt tycker jag. Och Daniel har gjort allt så bra. Han är så otroligt duktig. Takplåtarna är cillikonat i alla skarvar så inte en droppe kommer igenom, fallet på taket är perfekt. Det såg vi nu när det regnade.
Under veckan nu ska jag själv bygga en trappa. Hexagon tänkte jag.
Sen är det "kjolen", stuprännan och en vägg som vindskydd, men det ska Daniel göra.
Ja jag är bara sååå nöjd :)
Titta så fint det blivit.

Nu har blommorna kommit upp.

Alla krukor står på "träfötter".Vill inte ha fula ringar.

Lheo är jätteglad över jordgubbarna han får äta.

I växthuset växer det för fullt. Och även det som står ute. Potatisen blommar och allt är frid och fröjd hihi :)




Annie jobbar för fullt så lilleman är här hos mig. Han är så duktig och snäll. Hjälper mig allt han kan. Sen leker han med sitt tåg, sina bilar och bilbanan. Men nu har han börjat sakna sin mamma och bara väntar på tisdag då han ska hem.
Här bakar Lheo rabarber Paj hihi, med min hjälp såklart.
Sen samlade han själv ihop allt jag rensade bort.

Min bil har Bertil hämtat. En kompis till honom ska byta ett fjäderben fram. Tråkigt att vara utan bil, men det går.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar