fredag 6 april 2018

Årets första grillkväll.

Hej på er alla.
Dags för ett inlägg igen.
Ja nu börjar det bli skönt ute. Sol och värme. Ingen mera snö nu hoppas jag, men man vet aldrig. Vädret kan man inte göra något åt.
Dags att börja greja i trädgården nu när det blir soliga dagar. Ska även börja göra en ram till växthuset.
Inne har jag satt frön som spirar och gror. Tomater i olika färger och storlekar, gurka mm
Lheo har planterat frön på prydnadspumpa. Dom växer som bara det. Potatis ligger på groddning så nu är det dags att bestämma vart jag ska sätta dom när det blir dags för utplantering.


Ska bort till husvagnen och hämta en del grejer. Sista året man har den. Känns lite vemodigt, men nu bor jag så fint så den är helt onödig.
Onsdag kom Annie och Lheo och hälsade på. Så härligt att träffa dom igen. Lilleman är ju bara så underbar. Han sjöng för oss och hade den höga sopskyffeln till microfon.
Idag kom Bertil upp. Vi har klippt häcken och grejat lite ute. Jag har även planterat om mina skott till större krukor. Sen blev det årets första grillning. Så gott.


Happy har börjat få vara ute nu och stortrivs, fast hon går inte långt. Sen har hon hittat en ny dörr att klättra på. Badrumsdörren. Min underbara, tokiga katt :)
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar