onsdag 11 april 2018

Äntligen vår.

Hej på er alla.
Ja nu börjar det klia i "odlarfingrarna". Nästa vecka ska växthuset upp och pallkragarna göras iordning. Även potatislandet.
Har satt lite potatis redan, inne. Vill ju ha egna färskpotatis till midsommar. ;)
Och mina frön växer för fullt. Har snart inte plats inne haha
Nu har Bertil varit här och jag gjorde middag till oss. Roligare att äta när man slipper äta ensam. Gjorde kycklingfilé med purjolök och ost inuti och bacon lindad om. Det var gott. Sen bakade jag en TV-kaka som Bertil fick med sig hem.
Happy är ute hela dagen och stortrivs. Leker med löven som blåser, alla kryp som kommer fram nu måste inspekteras och lekas med. Hon är duktig och håller sig här, än sålänge. Kommer direkt när jag ropar.


Nu på lördag ska jag åka med Jennie och Csomai till Pelle. De ska hämta husvagnen Jennie köpt av han. Då passar jag på att få med lite av mina utegrejer. Härligt :)
Ja detta var allt för denna gång. Nu ska jag gå ut och hämta in min tvätt som luktar friskt o gott.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar