fredag 23 mars 2018

Nytt växthus blev det till att skaffa.

Hej på er alla.
Ja nu får jag få "tummen ur" och göra ett inlägg. Inte så mycket att blogga om nu på vintern, men till våren blir det mer.
Jag var 11 dagar i Falköping, Högstena hos Pelle och städade för han. Gjorde även 25 matlåder. Denna gången var det så trevligt för han var jättegullig och tacksam och berömde min mat. (Det sägs ju att man inte saknar kossan förän båset är tomt hihi).
Träffade även Inger 2 kvällar och det var så roligt. Hon är ju bara så underbar. Vi åt god mat, drack god dryck och satt och snackade till långt på natt ;)
Igår kom Bertil upp och jag bakade Rågkakor och Kneipbröd till han, ja även till mig såklart. Han gillar mitt bröd och längtar efter mer när det tar slut hihi. Roligt.
Dagarna har ju varit så fina nu. Hoppas det håller i sig och att det inte kommer mer snö. Är trött på det nu.
Jag fick ju aldrig tagit ner mitt växthus som jag har hos Pelle. Det blåste för mycket och sen kom snön. Tyvärr rasade snön från taket på lillstugan och rakt ner på det. Det var inte roligt att se :(
Nu har jag i allafall köpt ett nytt. 4,5 kvadrat större (3x6x2) och genomskinligt denna gång. Ska börja så tomater och lite annat nu så det blir lite att sätta i det när den tiden kommer.


Utanför köksfönstret har jag Rådjur och fåglar som kommer och äter. En och annan Ekorre med. Det är så mysigt att titta på dom så nära.


Idag kommer Daniel och Melissa. Vi ska fira Melissa som fyller 5år den 27. Jag köpte en docka som jag stickar/virkar/syr dockkläder till. Hon får även lite annat. Ska bli roligt att träffa mina älsklingar igen.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar