fredag 16 juni 2017

Här på Per Andersgården.

Hej på er alla.
Va tiden går fort. Redan 16 juni. Sommaren snart över.
Om en vecka är det redan Midsommar. Då ska vi ha en liten bjudning mellan kl.13 och 16 för släkt och vänner som vill fira Pelles mamma, Karin. Hon fyller år den 23 och i år passar det jättebra. 90år fyller hon. Tre timmar räcker för att hon ska orka med.
Sen blir det lite annat för oss på kvällen.
Underbara Karin.

Som många av er säkert vet så hamnade jag på sjukhus i ilfart med ambulans. Minns inte mycket av de två första dagarna, men jag hade tydligen gått igenom en del. Det märks på min kropp nu som håller på att läka. Smärtor dygnet om. Alla ställen jag haft nålar, stygn mm ska ju återgå till det normala och trots att alla blåmärken snart är borta så gör det ont. Och min ork är nästan på noll. Men jag kämpar på.
Jag åkte nog hem lite för tidigt, men jag klarade inte en natt till där. Längtade efter mina katter, Linus o Stella. Linus blev 1år den 4 juni och han är ju hemmavan här och lämnar aldrig gården. Stella hade jag bara haft 2 veckor och hon fick inte gå ut trots att hon var 5 år och utekatt. Hon skulle vänja sig vid detta stället först.
När jag kom hem ropade jag på katterna. Linus kom i full fart, men ingen Stella. Vi letade och letade över hela huset. Sen kom Pelle på att hans son hade varit där på förmiddagen och han tror ju att vi har svängdörrar. Båda dörrarna lämnade han öppna och då har såklart Stella smygit ut. Nu har hon varit borta en vecka och det gör så ont att inte veta om något hänt henne.

Detta är Stella.

Om någon ser henne ring 0761251045.
Nåväl, gjort är gjort.
Pelle och jag är så glad över all hjälp vi får av mina barn, Daniel, Annie och Jennie. Daniel har klippt gräset på hela tomten här som ju är ganska stor. Sen tog han trimmern och körde överallt. Sen hjälpte han mig att gräva runt rabatten jag gjorde förra året. Nu la vi en kant av vita stenar. Då blir det lättare att klippa runt om den. Ja det är så mycket mer jag/vi får hjälp med också. Annie o Daniel har kommit hit tre dagar i rad och hjälpt till. Jennie kommer onsdag och hjälper mig inne.







Tack mina goda, underbara barn. 
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar