lördag 27 maj 2017

Härligt med sol och värme nu.

Hej på er alla.
Får se till att göra ett inlägg till innan maj är slut.
Här är mycket att stå i just nu och tiden vid datorn blir inte lång.
I förrgår fick jag vara "barnmorska" åt min dotter, Annies katt, Sookie. Jag har ju varit med om detta förr, men aldrig har jag hört en katt skrika så i smärta. Stackars lilla gumman. Och hon blödde en del också, därför har jag henne och de små här hos mig nu i början så jag kan se till att allt är ok. Då får hon lite lugn och ro från lilla vildingen Lheo. Haha.
19,49 kom första kattungen, en tjej. Med benen först. Sookie fick inte riktigt ut den, bara kroppen, men inte huvudet. Jag fick hjälpa henne och dra försiktigt när hon fick nästa värk.
Det samma hände med kattunge nr 2, en kille.
Den tredje kattungen kom med huvudet först och det gick bra. Där fick jag bara ta bort hinnan och lossa navelsträngen. Det var också en tjej.
Sookie var helt utmattad då och som tur var blev det bara dom tre. Och som tur var tog det inte lång tid. Ca 20min mellan varje.






Igår åkte Annie, Lheo och jag in och besiktigade min bil och handlade. På torget var det då en massa roligt för barn och det gillade Lheo.
Idag grejar jag i mitt växthus, klipper gräset, gör nya rabatter och planterar och sen ska jag sätta upp ett partytält. Här blåser för jämnan så det blir gott att ha något att sitta inuti.
Grillade igår och det blir det idag också.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar