måndag 24 april 2017

Längtar till sol och värme.


Hej på er alla.
Vad jag längtar till sol och värme. Till riktig VÅÅÅÅÅÅR.
Hade bestämt mig för att börja så smått med växthuset idag, men "Icke sa Nicke". Det blåser ju nästan storm och så himla kallt. Lite snö fick vi också, som lite puder.
Nej det får bli när vädrets gudar bestämt sig för att sluta "flåsa" och låter solen värma lite.
Jag stannade inne idag i värmen. Gjorde middag, 7 matlådor till Pelle, hängde upp lite tvätt och planterade lite frön som jag hoppas ska ta sig. Blå pelargonier, jättestora Jordgubbar, Änglatrumpeter och lite annat. Det andra jag har sått/planterat växer och har blivit stora.
I lördags hade jag en helmysig kväll hos Inger. Vi har ju typ en "tjejkväll" emellanåt. Då äter och dricker vi lite gott och "snackar av oss". hihi Denna gången hade jag med mig hemmagjord Pizza och sallad. Tog även lite foton på de 6 nya valparna efter Tessie och Nimbus. Valparna föddes den 14.


Jag har ju hand om Hemsidan/Bloggen och tycker det är roligt med allt nytt som händer. Det är så roligt att komma dit och alla hundar blir så glada när de ser mig och vill hälsa.
Isak, Nimbus, Stella, Roxy, Freja och Tessie.  Fullt sjå att stå på fötterna när de kommer, men Gud vad jag tycker om dom. De är helt enkelt underbara. Och så snälla.
Dessutom tycker jag så mycket om Inger och trivs så i hennes sällskap. Hon är den syster jag aldrig fick.

Sen har jag ju min lilla Linus. Han är så kelen och god och ännu mera gosig nu efter han blev kastrerat. En riktig "mammagris" som vill ligga i mitt knä och gosa  haha Nu har han börjat att hoppa upp på ett speciellt fönster när han inte vill vara ute längre. Jamar tills jag släpper in honom.
Underbar är han och jag älskar honom som min lilla bebis. Hihi... Nu när jag skriver detta ligger han i min säng och väntar på att jag ska lägga mig. Och det ska jag nu.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar