tisdag 10 maj 2016

Nu grönskas det för fullt.

Hej på er alla.
Äntligen fick vi lite sol och värme. Härligt. Nu växer det för fullt i rabatterna jag gjort och i mina krukor. Synd bara att jag inte fått ned potatisen ännu. Pelle lånade ut jordfräsen och den lär vi nog aldrig se mer. På Pelles åker har hans släkting sått, så i år kan vi inte plantera där heller. Vill ju ha egen färskpotatis till Midsommar :(
Ja ja, om hundra år är allt bra.
Lilla Smulan trivs jättebra här och klättrar och busar för fullt. Hon är inte kastrerad ännu och jag tror hon väntar smått i början på Juni. Då ska jag behålla en av hennes små och sen kastrera dom båda.


Här får fågeln vara ifred och hon satsar på träden istället haha
Leksaker blev det till Lheo.

Han var här en vecka och hjälpte Mommo göra rabatter :)

Lastmaskin fick han köra med Pelle.

Såhär blev den ena rabatten.
Det gamla päronträdet har vi sågat ner.
Vad jag är tacksam för mina barn och för Bertil som alltid ställer upp för oss. Huset i Tiarp är snart tömt fast med den nackdelen att jag har en massa att gå över här. En jättebrasa är redan på plats och mer blir det. Men fyyyy, många gånger känns det som jag inte orkar mer, men då kommer någon av de mina och hjälper till och allt blir lättare igen.
 Nej nu är det dags att göra middag tills Pelle kommer från jobbet, om han nu kommer i tid. Igår var han hemma 21,30, men det är han som får kall mat hihi
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar