måndag 16 maj 2016

Blåsigt här på Per Andersgården.

Hej på er alla. Och Gomorron till en kall och blåsig måndag.
Ja så är helgen över och jag har en jobbig vecka framför mig. Nu ska sista rest i huset i Tiarp gås över och slängas. Sen ska det städas. Pelle jobbar ju och är hemma ganska sent så han hinner inte mycket. Mina barn kommer till helgen igen och ska hjälpa till med att köra till återvinningen mm
3'e helgen vi får hjälp av "de mina" nu. Underbara barn jag har.
Och underbara Bertil som också alltid ställer upp. Han var här i veckan och vi fick gjort jättemycket han och jag. Potatisen är i jorden, rabarbern med, grinden till den gamla brunnen är igensatt, soptunnorna på plats och mycket annat.
På kvällen grillade vi, Pelle, Bertil, Inger och jag. Det blev vildsvinsfilé och fläskstek med sallad och potatissallad. Inger är Pelles syster och närmaste granne. Hon är så himla go´ och jag älskar henne som en syster. Glad jag har henne :)
Här på Per-Andersgården finns att göra också, men det får jag ta lite "pö om pö". Har hunnit med ganska mycket och det känns gott.








Vi hade planer på att åka till Tidaholm till helgen på Bluesfestivalen, men det får vi ta igen nästa år. Pelles hus är viktigare. Fast det hade varit så roligt att åka dit med Ingalill, Conny, Lena och Kjell....vi träffas inte så ofta nu i "flytt-tider"  .... men men det får bli en grill fest sen. Och då hoppas jag Lisa o Agnetha också kommer. Saknar mina riktiga vänner.
Älskade Melissa var och hälsade på Farmor i helgen. Tänk hon är 3år redan och så härlig.




Så ska min lilla Smulan ha bebisar i början på juni. Hon börjar bli tjock nu. Undrar hur många det blir. Och hur dom ser ut.
Ja ja, tiden får visa.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar