lördag 23 april 2016

För trött för att sova :(

Hej på er alla.
Uppe mitt i natten igen. Är så fruktansvärt trött, men för trött för att orka gå och lägga mig .......haha. Gick till sängs kl.18 och stensomnade. Kl.23 var jag uppe igen.
Ja nu har jag haft mitt underbara barnbarn Lheo här i en vecka. Han är så snäll och go', men hur det än är så är det svårt att orka med.



Åkte ner till Vänersborg igår, torsdag, och lämnade honom. Hade en del ärenden jag var tvungen att göra och sen kom Daniel och hämtade mig, (Var för trött för att orka köra själv). Han har flyttat till Trollhättan och jag kollade in hans nya lägenhet. Den var jättemysig.
Kl.21 var jag hemma hos Annie. Då hade jag även lämnat mina bilnycklar till Bertil som var så snäll att åka iväg och besiktiga min bil 07,40. Två 2'or blev det som Bertil fixar till veckan. Fick låna hans bil hem. Underbara Bertil. En vän som han får man leta efter.
Trodde att min Jennie skulle komma upp till Annie efter jobbet så jag fick träffa henne, men hon kom inte.
Min dotter, Rita är ju allergisk mot skaldjurssaft, men har alltid kunnat äta dom om någon annan skalade dom. Denna gången blev hon så dålig av att äta räkor så hon var nära att dö. Hon kunde inte andas. Ambulansen fick hämta henne till Näl så hon fick medicin. En natt fick hon ligga där. Igår fick hon åka in igen. Nu är det gallan som "spökar". Det ligger ju till vår familj att få gallsten. Annie var bara 13år när hon fick sitt och fyllde precis 14 när hon fick ta bort gallan.
När jag var i Vänersborg var det så många jag ville och borde hälsa på, men jag orkade inte.
Stress, stress, stress.
När jag stod på parkeringen och skulle åka hem kom en kompis som jag tycker jättemycket om, och hon åkte iväg med bilen och jag vinkade till henne. Hon vinkade tillbaka, men stannade inte. Sen får jag läsa på Fb att jag kunde kommit inom och sagt hej. Varför stannade hon inte och sa hej? Är allt upp till mig?
Nu har jag en stressig tid framför mig. Tandläkare tisdag och torsdag, hämta min bil i Vbg onsdag, greja här hemma både ute och inne, tömma och städa huset i Tiarp inom en månad. Det ska säljas. Phu.
Vart är min familj och mina vänner då? Lätt att säga efteråt "varför hörde du inte av dig".
Ja ja, om hundra år är allt bra, tror jag. Och är det inte det så märker jag inget av det ändå...hihi.
Nä, nu är kl.03. Ska försöka sova lite nu. Ska på 60års fest i morgon, eller ja, idag blir det ju.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar