onsdag 13 april 2016

Nu är det mycket att göra här. Äntligen VÅR.......

Hej på er alla.
Det blir inte mycket bloggat nu för tiden, men här är hur mycket som helst att göra.
Jag gräver rabatter och planterar perenner, krattar, klipper grenar, har satt sättpotatis på groning, satt frön på groning mm. Sen är det att göra inne också. Och i huset i Tiarp. Pelle har en spekulant på det och vi måste tömma det också. Som tur är har Bertil varit här några dagar och hjälpt oss. Pelle jobbar ju och är trött när han kommer hem, men Bertil och jag har hämtat flera lass från huset. Ganska jobbigt att hinna med allt, men jag ska inte "klaga". Älskar att greja ute. Nu skulle jag vilja ha ett växthus, men det kommer nog ;)
Så har jag gjort klar min köksö. Den är jag jättenöjd med och stolt över att jag gjort helt själv :)
Tycker den blev både fin och användbar.



Sen min nya säng är bara sååå underbar att sova i. Fast den är högre än den jag hade innan så första natten skulle jag gå på toan och höll på att stupa framåt haha...... nu kan jag sitta på sängkanten och dingla med bena. Men jag är glad att jag inte köpte med någon gavel. Älskar min "dörr" och vill behålla den. Fast att jag köpte en annan, tjock, special bäddmadrass ångrar jag inte. Sover så gott och min Restless Legs har blivit så mycket bättre. Helt otroligt, men sant.

Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar