måndag 7 april 2014

Stolt mormor/farmor/mamma är jag.

Hej på er alla.
Ett litet inlägg igen.
Ja helgen har varit lugn. Fredag kom Pelle o Bertil hit och vi gjorde grillspett, friterade räkor och tog en grogg. Lördag hände inte mycket. Gjorde middag till Pelle, Bertil o mig (fläskytterfilé). Sen på kvällen gjorde vi grillspett igen av det som blev över från fredag. Söndag tvättade jag kläder för Pelle, gjorde middag (älggryta) och sen åkte Pelle hem vid tre tiden.
Hi hi... Bertils "stora" fritös använde vi, fast det räckte till räkorna.

Görgott med friterade räkor faktiskt.

Här är grillspetten på. Jag älskar denna grill :)

Faster Annie o Melissa.

Melissa med sin älskade pappa Daniel.

Lheo i mormors säng.

Lilla älsklingen min

Så underbar.

Idag, måndag, har jag haft besök av mina två barnbarn Melissa o Lheo. Och mina barn såklart.
Jag hjälpte Annie o Jimmy att göra i ordning inbjudningkort till Lheos Dop. Så nu är det bara att vänta på dom och sen skicka ut dom.
Har även försökt hinna med lite maskinbroderi, men inte hunnit så mycket. I morron ska jag ta itu med det. Nu under helgen hjälpte Daniel mig att få ordning på min andra dator som jag har broderiprogrammet i, så nu blir allt mycket lättare.
Inatt har jag mitt älskade barnbarn, Lheo här. Han sover så gott nu. Och han har blivit så stor. Idag började han få lite smakportioner av gröt, han blir ju aldrig riktigt mätt det lilla hjärtat, så det är dags att han börjar med lite riktig mat. Måste säga att min Annie, och även hennes Jimmy, har blivit så mer vuxna sen Lheo kom. De är underbara föräldre och gör allt för sin lilla gulleplutt...
Tänk att min lilla gumma nu är stor och har själv blivit mamma nu. En underbar, lycklig mamma som älskar sin son över allt annat.
Och min Daniel är ju en toppen pappa för Melissa. Hon går före allt annat.
Är det konstigt att jag är stolt över mina barn.
Ha det gott alla. Nu ska jag krypa under täcket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar