tisdag 10 september 2013

Nu är kräftfisket slut för i år, tyvärr.

Hej på er alla.
Dags att summera sista veckornas händelser :) Dåligt med bloggande i det sista.
Har haft några helt underbara helger i Björkenäs/Hjo med mina underbara kompisar.
5 helger om året får man fiska kräftor i Vättern. Burarna får läggas i fredag kl.17 och måste vara uppe igen söndag kl.17. Pelle har ju köpt en båtplats där och då ingår även en stuga. Den har vi haft på helgerna, Carina, Lena o Jag. Pelles båt blir ju för liten för oss alla att sova i.
Nu känns det vemodigt att kräftfisket är slut för denna gång, men fiska är ju lika roligt o det är inte slut.
Vi som har varit med har haft det så mysigt. Ut med burarna, sen grillning, lite att dricka, sång o glada skratt. Nya bekanta har vi fått i mängder och vädret har varit toppen.


Såhär ska man ha det när man har det som sämst...hihi :)

Ja nu återstår bara kräftskivan för oss som har varit med. Den blir på min camping i Dalbergså den 14.
Passade även på att hälsa på Inger. Hon är ju så underbar och jag älskar henne som en syster. Vi åkte ut med fyra av hennes hundar så de fick bada. Va de gottade sig. Så härligt att se. Sen passade jag på att fota de 9 små valparna. De är såååå söta. Nu börjar de öppna ögonen också.
Passade även på att ringa min underbara brorsdotter nu när jag hade tillgång till hemtelefon. Skönt att höra hennes röst och få höra hur dom har det.












Ja så trots det tråkiga som har hänt här hemma de sista veckorna, så har jag haft det fint. Nu bara längtar jag till mitt barnbarn, Lheo, kommer. Drygt tre månader kvar.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.
  my


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar