måndag 12 augusti 2013

Kräftfiske i Vättern.

Hej på er alla.
Dags för ett nytt inlägg.
Först måste jag berätta att Bertil, Annie och jag var i Lanesund förra veckan och hälsade på Benny och Gittan. Det var jättetrevligt och vilket underbart ställe de har. Som en dröm.
På trappan hos Benny o Gittan.

Underbart dom har det.


I fredags åkte jag till Pelle i Falköping. Carina och Lena kom också dit, sen åkte vi till Hjo, Björkenäs. Jessica kom lite senare. Det var ju i fredags kräftfisket började. Fredag kl.17 till söndag kl.17. Fem helger håller det på så det är fyra kvar. Det blev inte så mycket på oss denna gången för det blåste för mycket när vi kom dit så burarna fick läggas så nära land, men många av de andra hade fått jättemycket. Sen var det ju även de som fick mycket mindre än oss och någon fick inget alls.
När alla lagt ut sina burar blev det grillning och groggning....haha.... jätteroligt hade vi. Lördag kom Pelles syster Inger och hämtade mig. Vi åkte in till Hjo till Karin. Först på listan var bolaget hihi sen så gick vi till Hmnkrogen och åt middag "Black and White". Det var underbart gott.
Väl tillbaka i Björkenäs igen så blev det lite mera tjo o tjim.
Underbart i Björkenäs.

Jessica.











Pelle har däckat av i Carinas armar......hihi.... hon är nog inte direkt nykter själv. Ciggen åt fel håll...hihi

Här sov jag.

Hamnkrogen i Hjo.

Inger o Karin utanför Hamnkrogen.





Passade på att mata ankorna innan Pelle kom med båten.

Söndag var det hemgång. Frukost, städning och ta upp burarna. Packa bilarna. Carina o Lena körde egen bil och drog hemåt. Jag körde Pelles bil med båttrailer in till Hjo. Sen kom han sjövägen med Örnviken och när den var på trailern bar det hem till Jessica för att hämta gårdagens kräftor som hon förvarade i källaren. Sen hem till Pelle och där åt vi lite. Sen packade jag bilen och åkte hem till Vänersborg. Kräftorna kokade jag här hemma så nu ligger dom i frysen och väntar på en kräftskiva....hihi.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla..
  my


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar