måndag 29 juli 2013

Fiske på Vättern och Cruising i Falköping.

Hej på er alla.
Ja nu är jag tillbaka från en liten semester i Falköping. Den var behövlig och jag hade det underbart. Tisdag kom Pelle i sin nya bil och hämtade mig. Skulle åkt hem igen torsdag eller fredag, men det blev ändrade planer.
Torsdagkväll åkte vi ned till Björkenäs och övernattade i Örnviken. Grillade och tog en grogg. Det var så ljummet och gott i luften tills sent, ja egentligen hela natten.
På morronrn åt vi frukost och snackade med lite folk. Sen bar det ut på Vättern. Soligt o varmt var det så jag passade på att sola mina vita ben....hihi.... inte blev dom mindre vita inte.
Första nappet var en för liten så den fick simma vidare. Några sådana fick vi flera gånger, men fisket slutade i allafall med två godkända i baljan.
En öring o en röding.
Lördag var det cruising i Falköping och vi åkte hem till Carina och förfestade. Det var jättemysigt.
Sen gick vi ut på stan. Kollade efter "Miss Piggy" med Ulrika Svan, men såg dom inte tyvärr. Hade varit så roligt att träffa Ulrika o Patrick igen, men det får bli en annan gång.
Det var meningen att vi skulle dra ner till Kåken, men det blev inte av. Vi strosade runt på ströget istället. Ut på natten skulle jag gå hem till Carina och krypa ner, men gick vilse.
Träffade på ett underbart gäng, fyra killar o en tjej. De var i 20års åldern och var så suverent trevliga o roliga. Bjöd på Kapten Morgan o öl. Skoj för en gammal tant som mig att träffa så härliga ungdomar. Två av dom addade mig på Facebook direkt. Tog lite foton, men det var bara ett som blev bra.
Ja så gick jag vidare och kom då fram dit jag skulle. Vad skönt det var att krypa ner. Har ingen aning om vad klockan var, men tror det var vid fyra-fem tiden.
Jag somnade direkt och vaknade inte ens när Carina o Pelle kom hem.
Ja jag har verkligen haft några fina dagar och det var så roligt att träffa Inger o Karin igen.
Björkenäs.

Örnviken.

Pelle tankar.

Grillat mmmm........det var gött.

Pelle tar en grogg.

Och jag tar en grogg..hihi

På väg.......

...... ut på Vättern.

Öring o Röding.

Ulf, Carina o Pelle.

Pelle o jag.

Lena o Carina.

Pelle hade med Vätter-kräftor.

Carina o jag njuter.



"Tomteraggare"


Ja mycket kan man "pynta" bilen med...haha

Underbart trevliga killar.

Detta var allt för denna gången.
Ha det gott alla.

  my


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar