söndag 9 juni 2013

Dalbergså......... paradiset för mig.


Hej på er alla.
 Long time no seen....... ja det är riktigt länge sedan jag bloggade nu. Här har hänt en del sen sist, men jag varken orkar eller kan gå in på allt, så det får bli lite nytt bara.
Har varit mycket i husvagnen nu i det sista. Det är så underbart, skönt där. Trivs så himla bra där. Så mysigt att se alla båtar som lägger till i Gästhamnen, alla husvagnar som kommer, alla änder och gäss som simmar i ån eller äter på åkern, fiskarna som hoppar, solen som speglar sig i vattnet, fest på campingen, ja det är bara sååå himla mycket camping....hihi.... Och så kallas det ju även för "Trollingens Mecka".
Gästhamn och camping direkt vid Dalbergsåns mynning i Vänern. Campingen har plats till 20-25 husvagnar och lika många båtplatser. El, vatten och rensbord, plus nytt stort service-bygge, 1 storstuga med 5-6 sängplatser, plus 2 stora dubbelrum bak service-bygget, 8 bäddar. (Kan hyras även vintertid.) Här finns fullt modernt kök och tvättstuga. Här finns även en uthyrningsstuga som ligger vid vattnet, med båt och rum till uthyrning. Alldeles i närheten finns sommartid en liten lanthandel med café. Där säljer jag lite av mina hantverk. Ska nog även "jobba" några dagar där i sommar.
Priser: Storstugan 400:-- per dygn, 4-bäddad rum 300:- per dygn, Gästhamn 90:- + 30 el, Campingplats 120:- + 30 el. Dragspelsstämma, kräftskiva, Midsommarfest mm har dom också där.


Gässen på åkern.


Nu har jag äntligen fått målat om "gubbarna" så nu är de på plats igen.

Utsikt från altanen.

Fredag kom Göran o Ulrika och hälsade på.



Nu är utedasset målad.
En ny granne har vi fått.

Denna veckan har jag en del att göra. Sen vill jag även ha lite tid för mig själv och tänka igenom vissa saker. Viktiga saker för mig då jag är väldigt "kluven" just nu. Inte att jag tvekar eller tvivlar på mig själv, men kanske på någon annan. Jaja, det blir som det blir. Jag känner mig ganska lycklig just nu i alla fall, för två saker.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.
Kram Lill

  elvis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar