lördag 7 juli 2012

Ytterligare ett inlägg från min semester.

Hej på er alla.
Hoppas ni haft en fin dag. Här har det regnat hela eftermiddagen så jag fick stanna inomhus. Inte ens Linus ville gå ut.....hihi. Nu sover han så gott på mattan. Rullat ihop sig som en boll. Ikväll kommer Pelle hem från jobbet så jag får göra lite nattamat med en kall öl eller tre.....haha. Han åker igen söndag - onsdag. Sen en vecka ledigt.
Ja då ska jag fortsätta berätta om min semester. Matsedeln på festen var ju helt fantastiskt. Just då önskade jag att jag kunde äta hur mycket jag ville...hmmm.
Till Förrätt fick vi: 
Fiskrullader med Verte sås. 
Rökt Hellefisk med asparges. 
Kall, rökt laxfilé med nötter. 
Fiskfilé med citron och remoulade. 
Örretterrin. 
Små frikadeller. 
Cherry tomater. 
Rökt kalvinnanlår med tranbär. 
Krydderpaté med syltade gurkor. 
Skinka med honungsmelon. 
Italiensk lufttorkat salami. 
Till Huvudrätt fick vi: 
Stor salladsbar med två olika dressing. 
Glasert skinka med potatisgratäng. 
Helstekt oxfilé med vitlöksmarinerade bönor. 
Kryddig kalkonbröst med tomatsalsa. 
Till Efterrätt fick vi: 
Stor ostbuffé. 
Fruktsallad med chantillycreme. 
Glasstårta. 
Nybakat bröd, kex och smör.

Till detta fick vi vitt eller rött vin, dricka eller öl. 
Nattmat var Ostkaka. 

Ja det var såååå gott, men tyvärr fick jag ju välja. Kunde inte smaka på allt. Tyvärr.
Söndag åkte vi till Zekira och Tonny i Fårbäk. De var helt underbara människor och de hade gjort i ordning en husvagn till oss i garaget. Där bodde vi gott. Måndagsmorron kl.04 fick vi gå upp. Vi hade beställt en 10-timmars tur på havet med fiskebåt. Tonny, Bent och jag åkte. Det blåste mellan 7 - 10 s/m och vågorna var 3-5m höga så det blev ingen nöjestur. Vi var 10st + skepparn. 6 av de 10 kräktes och var sjösjuka. Inte vi som tur var. Det blev ju en del torsk med hem, men inte alls som vi räknade med. Det gick knappt att fiska. Men det var roligt att uppleva ändå. Tisdag åkte Bent o jag till Hjarbäk Fjord Camping och tittade lite. Onsdag åkte Tonny, Zekira, Bent o jag till Tyskland och handlade lite. Torsdag åkte Bent o jag till Mönsted Kalkgruvor. Där köpte vi Gruv-Ost som dom lagrar i gruvorna. 572kr kilot/Dk. Den var jättegod. Och fredag åkte vi till Fredrikshavn till min barndomskompis, Inghild, som jag inte sätt på många år och jag träffade hennes man Håkan. Det var så roligt att träffa dom och vi hade det så fint. De tog emot oss med jättegod middag, snitzel. Lördag tog vi färjan till Göteborg och sen åkte vi
 hem till Bent. Där stannade jag tills måndag.


Söta Arijana.

Zekira.

Tonny.

Tonny och jag.

Zekira och jag.

Såhär fint har de i trädgården.

Love it.


Här inne sov vi.....
i husvagnen.
                                     

Mys med grillning och lite gott att dricka.

Vackert par...hihi.

Zekira o Tonny.

Aime och Arijana.

Snack med Skeppar'n.

Båten vi åkte ut med.

Bent grejar mitt fiskespö.

Ja inte frös jag inte....hihi. Lånade stövlar av Tonny. Lite stora, men gjorde nytta :)))

Tonny.

Hjarbäk.

Så fina båtar.

Hjarbäk Camping.

Ser ni två grisar???....Haha
                                      

I Tyskland.

Såååå gott med en cigarett...hihi

På hemvägen stannade vi och åt middag.

Här har det handlats.



Mönsted Kalkgruva.

I väntan på att tåget ska gå.


Här är tåget som körde oss ned.

Här har jag tittat på film om hur gruvan blev till.

I gruvan var det bara 8 grader.

En av de många gångarna.

Jag i gruvan.

I väntan på att tåget ska komma och hämta oss.
                                     

Bent, Inghild och Håkan.

Frukost.... Håkan och Bent.

Håkan och jag.



Så åker vi ombord.

Luna och Bent på färjan.

Här lämnar vi Danmark.


Luna var bara så otroligt duktig. Inga problem med henne inte.

På färjan träffade vi även Nicke Nyfiken....hihi.



Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.
 Kram Lill
 elvis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar