söndag 6 maj 2012

Cruising i Tidaholm.

Hej på er alla.
Idag är jag glad och lycklig. Pelle har varit så underbar i det sista och vi har snackat mycket. Vi är inte ihop, men vi bor ihop och det funkar bra.
Förra helgen åkte jag ned till Vänersborg till Annie min. Träffade Daniel och Anjelika också, men tyvärr inte min Jennie.
Var där för att hämta min lilla Linus. Han är underbar och så jättesnäll och duktig. Helt rumsren som tur är.
I Vänersborg åkte Annie och jag och handlat lite till min lilla Linus. En bajslåda...hihi...., klösbräda, leksak, en sele, en hink med både mat, matskål och rabattkupong. Två påsar kattsand och lite annat. Passade även på att köpa en lila rhododendron, två röda pelargonier och två lavendell. Ska göra det fint i trädgården här.
Annie hade köpt en säng till Linus. Den är jättesöt. Mörkblå med stjärnor, solar och månar.
Så lånade jag en transport bur av Marika. Den var utan dörr, men det gjorde inget. Satte den mot ryggen på sätet och spände fast den i bältet. Linus somnade direkt när jag började köra hemåt och sov hela vägen hem.
Ja detta blir nog ett långt inlägg...hihi..., men så är det när man bloggar så sällan som jag gör nu :))))

LINUS.

Gillar att leka.

Vila lite.

Utslagen.
Jag grejade endel ute nu när det var så fint väder. Gräsmattan var för jävlig. Det har varit stora granar där som skuggat. Förra sommaren tog Pelle ned dom. Nu var det bara stubbarna kvar. I torsdags tog Pelle lastmaskinen och tog bort det fula staketet på sidan, drog upp stubbarna och grävde upp gräsmattan. Nu ska han hämta en grävmaskin och gräva lite och fräsa upp gräsmattan. Sen blir det att så gräs.

Såhär såg det ut innan.
 
Här tas staket o stubbar bort.

Och gräset.

Lastmaskin.

Här har Pelle hämtat en liten grävmaskin. 
Fredag åkte vi och hämtade 532kg foder-majs. Någonstans i närheten av Svenljunga.
Pelle har satt ut en åtelkamera och lägger ut mat för att få dit vildsvin. Han har fått lön för mödan.

Här lastas säcken med fodermajs på.

Hemma igen. 
Här letas det mat........

Grisen fotades på natten med åtelkameran.

Lördag kom Ulrika, Patrik, Karin, Amanda och Emelie och hämtade mig i Chryslern, "Miss Piggy".
Först åkte vi ned till Karin och hälsade på henne och Inger. Sen styrde vi kosan mot Tidaholm. Där hade vi en underbar kväll. Jag njöt i fulla drag....hihi....

Karin, Ulrika, Amanda, Patrik, Karin och lite av Emilia.

Miss Piggy.

Cruisingen.

Många fina bilar.

Amanda.

Karin.

Ulrika.

Bara Karin o jag som rökte. Vi satt ut genom var vår ruta....hihi....fin utsikt från taket :)))) 
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Kram Lill.

 elvis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar