tisdag 15 november 2011

Eldat en massa skit.

Hej på er alla.
Ja så har man varit och tagit cellprover på "tappen"...hihi...... länge sen jag låg i en gynstol nu. Allt såg jättefint ut sa hon, så det får man hoppas att det är.
Var där kl.08 i morse i Falköping. Pelle körde mig för det var första gången jag var på Vc här, men nu vet jag vart det ligger.
Hemma igen så åt vi frukost. Sen åkte Pelle och gjorde lite ärenden och jag gick ut och samlade ihop alla möbler och allt skräp som skulle eldas. Sopade och gjorde fint utanför trappan. Satte ned julgransfoten där jag vill ha ute granen och ändrade om några av ute lyktorna.
Sen var det in och göra middag. Vi äter vid halv ett, ett tiden. Idag blev det stekt, panerad torsk med remouladsås.
Efter middagen gick både Pelle och jag ut och eldade. Perfekt idag. Soligt och ingen vind alls. Men jösses vad varmt det blev. Fick hålla oss på behörig avstånd...hihi....
Nu är elden släckt och det är skönt att ha fått bort all skit.

Vad mycket skit det var att elda.

Gamla möbler från ½ sekel tillbaka.

Pelle jobbar på i värmen....hihi...

En stor eld blev det.

Men så gott att få det gjort.

Jag har ändrat om och fått upp en del av mina saker. Köket.

Köket igen.

Hallen.

Hallen igen
Till kvällsmat gjorde jag stekt Parisare (som stor falukorv), bacon och äggröra.
Sen har jag även fått internet på min dator, ÄNTLIGEN. Har saknat att kunna använda den. Är inte så haj på Pelles laptop. Nu kan vi ju sitta på var vår dator och "flörta" med varann också....hihi... Pelle har sin uppe och jag min nede.

Min älskade dator...hihi

Ja, sen har det inte hänt så mycket annat idag. Jo, jag snackade med min dotter, Rita, och hon är hemma från sjukhuset nu, men har väldigt ont. God som hon är så tar hon allt med gott humör.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Kram Lill.

Team Pelle

1 kommentar:

  1. hej! Det var längesedan... hoppas det är väl med dig din lilla pyroman. tack för förra årets tomte den står så fint och pryder vårt hem.

    Kram!

    Kati

    SvaraRadera