onsdag 21 september 2011

Känner en så stor oro i mig.

Hej på er alla.
Ja nu är det dags för ett inlägg igen. Det blir länge mellan varje gång nu, men men.......här kommer ett.
Jag har varit en vecka i Falköping hos Pelle. Har, som alltid, haft det jättebra hos honom. Han är så underbar god och snäll och jag stortrivs där. Fast denna gången saknade jag faktiskt min bil och mina hobbyprylar.
Pelle är ju ofta ute och jagar och det tycker jag är helt OK. Jag gillar när var och en kan göra det de tycker om och det är så skönt att få vara lite själv och ha lite egen tid och sen gå och vänta på att han kommer hem. Han är så gullig när han kommer in och säger "hej, älskling" eller "hej hjärtat". Då myser jag.
Fast just nu så känns det som om jag kommit in i en "svacka". Jag känner mig så orolig, rädd och har en så stor ångest i mig. Vet inte varför, men det är kanske en reaktion på allt som hänt det sista året. Jobbigt är det i alla fall. Är liksom inte mig själv eller mitt glada JAG. Tycker själv jag är jättejobbig just nu...
Därför hade jag behövd min bil så jag kunde åkt ut lite. Kanske en sväng till Pelles kompis i Tidaholm, Margit, som jag träffade för första gång. Hon är jättetrevlig och det hade gjort gott att träffa någon och snacka lite.

Jag liiiiiider........ ja ja, det går nog snart över och jag blir mig själv igen.

När vi var hos Pelle nu så började han avverka träden på andra sidan vägen. De tar hela kvällssolen och gör det så mörkt och trist på tomten. Nu blir det mycket bättre.
Han är jätteduktig på detta och har tagit ned hälften av de träd som ska ned. Jag fick stå "vakt" när träden föll så inte de kom på någon bil som åkte där på vägen just då. Sen gick jag och grejade på tomten tills det var dags för nästa träd. Skoj att göra saker tillsammans.

Såhär såg det ut .....

innan Pelle började ta ned träden.

Nu börjas det.....

Duktig han e......

En del av träden ramlade över vägen...

och Pelle fick putta in dom till kanten.

Här börjar det bli glest.

Så mycket bättre det blev. Bara resten kvar...

Idag var jag ned till Vänersborg en sväng och hälsade på hos Annie och Tekla. Tekla löper nu, den lilla gullisen. Hade med lite godis till henne och det tyckte hon om. Hon är så underbar god. Älskar henne........ :)

Tekla får godis av mig.

Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla.

Kram Lill.
Team Pelle

1 kommentar: