söndag 4 september 2011

En händelserik helg.

Hej på er alla.
Ja jag är fortfarande i Falköping hos Pelle. Vädret är helt underbart och jag mår toppen.
Fredag åkte vi ju till Hjo och lade ut kräftburar. Först lade vi ut våra, sen åkte vi in och hämtade Pelles kompis Jessica. När vi lagt ut hennes burar och skulle åka därifrån så hände något som inte var så roligt. Linan gick in i propellern och vi kom ingenstans. Pelle ringde en kompis, Fredrik, som kom och drog in oss till hamnen.
Väl där inne så tog vi oss en öl/grogg med två andra fiskare, Lars och David.

Ulf, "Team Orkla Uttern".

Agn.

På väg ut.

David.

Lars.

Jessica.

Pelle.

Pelles Vättersnipa, Wettervik.

Kräftorna.

Sov jättegott i båten. På morronen fick stackars Pelle hoppa i vattnet och få bort linan i propellen.
Sen åkte vi ut och fiskade. Hade en helt underbar dag på sjön.14 napp, men bara en i baljan. Tre blev vi av med och resterande var för små så de fick åka i igen. En av de tre vi tappade var mitt fel.....(Kommer aldrig att förlåta mig själv :( ). Det var en så stor o fin Röding på säkert över 5kg och 75-80cm lång. En sådan fisk kan man inte bara dra in. Jag skulle håva in den, men missade totalt. Shit...... Har aldrig håvat förut och var inte klar över hur tung en håv blir i vattnet.
Det är ju bara andra gången jag trollar och är inte så van ännu. Måste ju säga att adrenalinet riktigt bubblade när jag såg den stora, fina fisken, sen klantade jag mig.
Som tur var så tog Pelle det med gott humör, fast jag grämer mig så in i norden.
Ja ja, gjort e gjort.
Sen var det dags att ta upp kräftburarna och tömma dom. Det blev en del kräftor så vi är nöjda.
Vi ska ned i eftermiddag och ta upp dom igen. Då får vi se vad det blir denna gången.
Hämtade även Jessica igen och hon tömde sina också.

Vid halv tio tiden åkte vi hem. Först kom ett Rådjur på vägen, sen en pytteliten Igelkott, en katt och sen ett jättestort Vildsvin. Som tur var hann jag bromsa så inget hände.
Det var första gången Pelle och jag såg ett Vildsvin ute i naturen och det var häftigt. Så himla stor, snabb och så korta ben.....haha

Nu är Pelle i båtgaraget och monterar klar vinschen på sin plastbåt.
Jag har putsat fönster och hängt upp gardiner. Nu ska jag frosta av båda frysarna.
Pelles mamma kokar kräftorna.

Pelles andra båt Örnvik 580.

Vinschen.

Ja det har varit en händelserik helg.
Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar