tisdag 9 augusti 2011

Gårdagen blev inte som tänkt.

Hej på er alla.
Ja inte blev gårdagen som jag trodde. Hade ju tänkt börja röja i garaget, men det blev det inget av.
Hela söndagen hade jag känt mig yr och snurrig och mått illa. Måndag så var jag iväg och köpte virke till förstukvisten. När virket var hemma och kärran lämnad så åkte jag inom Sanna på hemvägen. Även Susanne var där och det var trevligt att träffa dom båda.
När jag skulle åka hem och reste mig så började allt snurra och jag blev jätteyr. Sanna körde mig till vårdcentralen i Brålanda och där kollade de mig.
Blodtrycket var 108/56 och pulsen 43. Då tog de EKG. Läkaren kom in och sa att de skulle skicka mig till akuten på Näl för att läggas in. De trodde det var något fel med mitt hjärta. Jag blev ju livrädd och tänkte att nu har det varit så mycket tråkigt dom sista åren med Kjells sjukdom så nu fick det vara bra. Skulle jag också bli sjuk nu.

Jag ville att Sanna skulle köra mig, men det gick de inte med på. Ambulans blev det.

På sjukhuset tog de ett nytt EKG, men det var fortfarande bara 43 i puls. Blodprover tog de också.
Underbara Sanna hade kört efter i bilen och kom in till mig. Det var så gott att ha någon där. Gott att känna att någon bryr sig.
Efter några timmar kom läkaren in och frågade en massa. Lyssnade på lungorna, jag fick göra olika rörelser mm. Jag sade till honom att jag ville åka hem och det fick jag. Han visste inte varför min puls var så låg, men de kunde inte se något fel på hjärtat utom pulsen. Alla blodprover var bra utom ett och det var att jag hade för lite Kalium så ett recept fick jag med mig.
Innan jag kröp ned i sängen så snackade jag med Pelle i telefon och det var så gott att höra hans röst.
Sen har jag sovit gott inatt, men vaknade halv fem. Känner mig fortfarande yr, men hoppas det går över snart.

Ha det gott alla.

Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar