fredag 11 mars 2011

Kalla Fakta om Gastric Bypass.

Hej på er alla.
Vilket underbart väder det är idag. Bara njuter nu när solen lyser. Många sådana dagar hoppas jag på.

Igår var Annie och jag nede i Vänersborg och handlade lite. Vi hämtade även Jennie och hennes gulliga katt, Kiko. De ska vara här några dagar. Kan tro Lima och Tekla tycker det är spännande med Kiko. Fast hon undrar nog vad det är för stora varelser, för hon är lite rädd för dom och fräser. Jaja, om ett par dagar är de vana vid varandra.

KIKO

har ockuperat mitt ena skrivbord.

Var inom Monicas affär i Frändefors och köpte ben till Tekla och Lima. De gottar sig må ni tro.

Lima med sitt ben.

Tekla med sitt ben.

Igår tittade jag på Kalla Fakta om Gastric Bypass. Har väntat i flera dagar på att få se detta. Usch vad besviken jag blev. Det var inte alls det jag hade väntat mig. Nästan allt var ju bara negativt. Utom Daisy.
Som de flesta vet så gjorde jag min GBP den 6maj 2010. Inte en enda dag har jag ångrat mig. För mig är det bara positivt, även om det var en berg och dalbana i början. Dumping har jag fått en gång och då åt jag en bit chokladkaka som var mycket fet. Jag lärde mig och gör inte om det misstaget igen.
Sen skulle jag ljuga om jag sa att jag inte haft besvär. Jag har mått illa ibland och haft svårt för att få i mig mat, men det har varit värd det. Idag kan jag få på mig kläder jag bara kunde drömma om tidigare.
Jag har inga problem med att göra mat och jag äter i stort sätt det de andra äter. Aktar mig bara för fett och socker. Och så får jag ju äta små portioner såklart. Godis äter jag i måttliga mängder, chips, jordnötter och dricka går också bra.
Sen får jag ju ta mina vitaminer varje dag, men det är ju inte hela världen.
Nej, gör ett program där de tar fram fördelarna med en sådan operation. Gärna med tips från de som redan gjort den. Och se till att alla som gjort den får en chans till att operera bort hänget på ALLA ställen, inte bara magen. Och en bröstförstoring om man vill.

Ja nog om det. Nu ska vi åka in till Mellerud och handla lite. Sen ska jag åka till min kompis, Sanna, och hjälpa henne måla om sonens rum.

Ha det gott alla.

Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar