onsdag 16 mars 2011

Älskar min Lima.

Hej på er alla.
Nu ser det ut som om våren är på gång. Underbart. Och på tiden.







Solen skiner och man blir liksom så "pigg". Får lust att göra så mycket, men det får nog vänta. Mår inte så bra idag. Huvudet känns som om det var i en stor bomullstuss och min ischias gör att det är svårt att gå. Tur man inte får det så ofta. Får nog mest sitta still idag. Tror jag ska börja sy nya gardiner till sovrummet och storarummet. Då får man ju gjort någon nytta.
Nu när våren är i anmars så vill jag ändra lite färger i rummet också. Lite mer glatt. Det är så mörka färger nu. Svart och brunt. Snyggt, men ändå. Ombyte förnöjer sägs det ju. Lime grönt vill jag ha nu. En riktig vårfärg.
Men först vill jag sy gardiner och kuddar till sovrummet. Med Elvis Presley, Marilyn Monroe och många andra. Tror det blir snyggt. Hoppas det i alla fall. Sätter ut foto sen hur det blir.

Igår var Annie, Jennie, hundarna och jag i Vänersborg. Lima och Tekla fick springa av sig i hundgården. De var helt slut när vi åkte hem och somnade direkt. Lima var så rolig när hon sov. Underkroppen på golvet i bilen och överkroppen i sätet, bakom Tekla.

Man kan sova på många olika sett..haha.

Underbara Lima min.

Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.
Kram Lill.

3 kommentarer:

  1. awesome blog!!!. very beautiful designs of your blog site.

    Seattle Real Estate | Real Estate | Seattle Home for sale

    SvaraRadera
  2. Hei Lill og igjen takk for koselige hilsninger hos meg. (Har gitt mer utfyllende kommentarer under det innlegget.)

    Koselig å se at tonen er litt mer optimistisk og at du ser fremover. Helt sikkert mye vanskeligere i blant å gjennomføre det enn for andre å si det. Men godt vi har en lysere og varmere tid i møte, bare det gjør alt lettere, synes jeg.

    Det er litt opp og ned her "på berget" også, men en får være glad så lenge en kommer gjennom dagen og kan synes den har vært givende. Det er de aller fleste, om en tenker etter. :)

    Hei så lenge, fortsett med å være litt i aktivitet, etter det du makter. Ett råd som er regnet for å være et godt råd fra en litt eldre ung mann, med mange unge år bak seg, og en god del unge år foran seg. :)

    Hei så lenge, jeg følger med deg, støtt og stadig. :)

    SvaraRadera
  3. Limegrönt=härligt!

    Spännande med nya bilder efter vårförnyelsen.

    Kärlek!

    Kati

    SvaraRadera