söndag 6 februari 2011

En liten uppdatering.

Hej på er alla.
Hoppas ni haft en fin helg.
Här har det varit lite upp och ner. Igår, lördag, så sov Kjell onaturligt länge och de från hemsjukvården sade att det inte var någon naturlig sömn. De trodde att nu var det det sista. Det kan ta från en timma till en vecka sade de.
Jag gick här som på nålar och magen bara knöt sig. Hittade ingen lugn och ro. Satte mig inne hos honom och höll koll på honom. Såg att det hade runnit lite blod ur näsan och han hostade till ibland. Vet ju att blodet kommer från lungorna. (Dagen innan rann det blod ur munnen).
Så helt plötsligt ut på dagen så vaknade han till och var som vanligt igen. Det föll en sten från mitt hjärta ska jag säga.
På kvällen ville han titta på melodifestivalen och jag gjorde våfflor till honom. Hela sex stycken åt han upp, med äppelmos.
Lima har ju varit dålig i ett par dagar. Troligtvis så har hon ätit något som hon inte tålde då hon stack iväg från mig.
Igår kväll åt hon lite mat och blev nödig på natten. Klockan två väckte hon mig. När hon varit ute så somnade hon direkt. Det kunde inte jag. Har ju så svårt för att sova.
Jag hängde upp en tvätt och satte på en ny. Sen tittade jag lite på en film. Vid fyra tiden somnade jag. Sen väckte Kjell mig vid halv sju. Han hade jätteont och jag fick ringa så de kom och gav honom en morfinspruta.
Dagen har väl annars varit rätt lugn, men jag har varit så trött. Känner mig helt slut. Blev så yr tidigare idag och höll på att ramla omkull. Fast det gick över.
Nu hoppas jag på en god natts sömn.

Ha det gott alla.

Kram Lill.

2 kommentarer:

  1. Hei Lill!

    Sender dere ønsker om at dere begge får en god natts søvn. Det trenger dere begge to.

    Det må være et fryktelig press slik som dere nå lever, gå i uvisshet og med tanken om hva som vil skje og når.

    Skulle også nå ha sagt noen fornuftige og trøstende ord, til dere begge. Heller ikke denne gangen kan jeg si annet enn at jeg tenker på dere.

    Klem fra meg, håper dere får sove godt.

    SvaraRadera
  2. Livets prövningar... och hjärtats varför

    Ta ett steg och ett steg till....

    Önskar dig kraft för dagen!

    Kati

    SvaraRadera