torsdag 25 november 2010

Framme i Umeå.

Hej på er alla.

Ja nu är jag i Sävar, Umeå. Här är helt underbart. Mycket snö och kallare än hemma, men ändå känns det inte lika kallt. Idag skiner solen också.

Här är jag på väg fån Vänersborg till Landvetter.

Daniel körde mig till Landvetter och stannade hos mig tills jag checkade in. Väntade sen en timma innan vi gick på flyget. Lite guppigt var det när vi lyfte och landade, men annars var det lugnt och fint. 1½ timma tog resan. Jag sov en liten stund så resan kändes inte alls lång.

Det var jättefint att se Umeå från luften. Mörkt var det ju så alla ljus gjorde det så underbart mitt första "möte" med Ume'.
Vibeke, Peter och lilla Angel stod och väntade vid bagageutlämningen. Helt underbart att träffa dom igen.

UMEÅ HERE I COME........
Väl hemma hos dom så träffade jag Vibekes son, Daniel och hunden Wille.

Jag och Daniel.

Ett kärt återseende.

Angel får sina presenter.

"My Little Pony"

Denna gillade hon mest.

PUSS....puss.

Och sin Norska flagga.
Dom har det så fint här och hela stället är så fint. Igår åkte Vibeke och jag in till Rusta och Jysk och handlade lite. Sen städade och julpyntade vi Angels rum.
Peter gjorde middag, korv stroganoff med ris. På kvällen stekte han ägg vi hade på mackorna.
Jag träffade även Peters mormor, Maj-Lis som också bor här, fast i eget hus. Hon är en helt underbar person.

Här ser ni Maj-Lis.
Jag har det så fint här och alla är så mån om att jag ska ha det bra. Är inte direkt van vid en såhär service.
Idag ska vi städa och julpynta storarummet. Vi ska också åka in och köpa tapet och färg till köket. Så ska Peter tapetsera. Det blir fint nu innan jul.

Efter julpyntande av Angels rum.

Såhär blev det.

Mysigt va?
Ja jag skriver inte så mycket mera just nu. Gör ett större inlägg med foton när jag är hemma igen, men jag gör småinlägg emellanåt.

Ha det gott alla.
Skickar en speciell hälsning till min vän i Trondhjem.

Kram Lill.



1 kommentar:

  1. Vilken superhärlig känsla du förmedlar med dagens blogginlägg... ha det riktigt härligt.

    Kati

    SvaraRadera