måndag 4 oktober 2010

Läggdags för mig och Lima. :)))

Hej på er alla.
I morse vaknade jag vid halv sju. Solen sken och det var ett så underbart väder. Passade på att hänga ut en tvätt och sen började jag måla köksskåperna. Taket tog jag igår. Det ska bli roligt när hela köket är klart. Då ska jag lägga ut foto så får ni se hur det blev.
Min underbara son, Daniel, åkte in till affären och handlade färska frallor och bjöd mig på frukost. Härligt att ha honom här, men tyvärr så var han tvungen att åka hem till Borås vid tolv tiden för han började arbeta kl.15.

Jag tog med mig Lima och Tekla och åkte ner till Vänersborg. Hämtade Annie där. Hon har varit hos Jennie hela helgen. Vi åkte alla och handlade lite. Sen körde vi hem Jennie och åkte till Kjell på sjukhuset. Hade med lite kakor till ham för han var sugen på det och han behöver äta mycket så han går upp i vikt igen. Något svar på provet från lungorna har vi inte fått ännu.

Väl hemma igen så bara slappade vi. Gjorde mat och tittade på TV. Jag passade på att börja sticka på en tröja, till mig själv för en gångs skull. Benvärmare har jag redan gjort i samma garn.

Denna tröja stickar jag i Järbos garn: Duo.

Fast i denna färgen.

Ja nu är det läggdags. Ville bara göra ett litet inlägg innan. Annie och Tekla har redan gått upp och lagt sig. Och Nisse har kommit in och ligger han med. Lima går här fram och tillbaka och väntar på mig. Hon är så gullig. Kommer och puffar till mig emellanåt och säger liksom "Ska vi inte lägga oss snart........". Hon har sin säng vid fotändan på min säng, men kryper ibland under min säng istället. Där kan hon ligga hela natten. Snarkar gör hon också ibland ...... ha ha ....., som att höra Kjell.

Ha det gott alla.

Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar