söndag 3 oktober 2010

Kjell är fortfarande på sjukhuset.


Hej på er alla.
Nu måste jag försöka få till ett inlägg. Inspirationen är inte som den har varit. Hjärnan blir liksom helt tom så snart jag sätter mig vid datorn för att skriva. Ändå har det ju hänt en massa saker sen sist.
Som ni säkert alla förstår så har jag varit mycket ledsen i det sista. Ibland har jag gråtit mig igenom dagarna. Livet är så orättvist. Kjell ligger fortfarande på sjukhuset och han har blitt så mager, han är ledsen och gråter. Det gjorde så ont i mig att höra han säga att han var så rädd när de skulle gå ned i lungorna med slang. (De hade hittat något på lungorna när de gjorde skiktröntgen). Nu har de varit inne i lungorna och spolat dom, sen tog de ett prov. I mitten på nästa vecka får vi svar på det provet. Eftersom Kjell är så svag i sin kropp nu så går han lätt "sönder". Nu har han blödningar i lungorna och de fick sluta med den medicinen han får mot blodproppar.
Sen är ju hans HB så lågt att han måste få blod. Det har han fått ofta nu i det sista. HB ska ligga mellan 134 och 170. Hans är på 77. De fick upp det till 113 nu sist genom att ge blod, men efter en vecka var han tvungen att få blod igen. Jag är så orolig för honom och tycker så synd i honom. Han har varit en människa som aldrig varit sjuk, jobbat natt och dag på sin firma där han lagade lastbilar. Vi var ofta på cruisingar, ute på Rockabilly, ute och campade, fester hos kompisar, grillpartyn, ja vi hade det alltid roligt och njöt av livet. Jag hade två rum på hans firma i Uddevalla där jag målade och brände mitt porslin, så vi jobbade tillsammans. När vi gifte oss så tog han mitt norska efternamn och heter Nilsbakken istället för Carlsson. Hans firma het KC Bilservice.
Sen, helt plötsligt bara rasade allt ihop och han fick en stroke. Detta var 17dec 2006, precis en vecka innan julafton. En söndag var det. Glömmer den aldrig. Och vi alla glömmer aldrig den julen. Tack vare mina underbara barn, Daniel, Annie och Jennie, så fick vi en julgran och julmat.
Ja Kjell kommer ju inte ihåg den julen. Han var helt borta och fick för första gång sitta i en speciell rullstol en liten stund när vi var där. Det var Daniel, Jennie och jag som var hos honom. Annie stannade hemma med vår hund, Rocco, och gjorde i ordning till kvällen.
Ja man ska inte ta något för givet. Livet kan snabbt ändras och bli till ett h....te.

Faktiskt så känns det skönt att få "skriva av sig" lite. Och livet måste ju gå vidare.

Ja Lima kan sova på de mest konstiga sätt.

Här hemma går det lite trögt just nu. Har så mycket att göra efter flytten, men det finns liksom inte någon ork eller inspiration kvar. Jag håller på att måla och tapetsera och det blir fint, men glädjen fattas nu när Kjell inte är hemma.
I onsdags åkte Annie och jag, min kompis Sanna och hennes dotter Carro till Ullared. Vi handlade mycket nytt. Både kläder, skor och grejer till hemmet. Daniel var också med, men han körde egen bil för han skulle hem till Borås och började jobba kl.15. Han fick också köpt sig endel kläder. Han fick först välja det han ville ha. Det blev en del t-shirt, kalsonger, tröjor, två jackor mm. Sen gick vi och betalade det så han kunde åka för att hinna hem i god tid innan han skulle till jobbet. Efter det var det vår tur att handla.
På vägen hem stannade vi vid Ikea i Bäckebol och handlade lite där också, fast det blev inte så mycket för bilen var redan knökad med grejer.
Vi åkte kl.07 och var hemma igen kl.21 så det var en lång dag. Jennie var här och tog hand om hundarna, Tekla och Lima.
Ja så har vi skaffat oss en katt. En liten Nisse på 4 månader. Han är jättegullig och kelig.

Lilla Nisse, vår nya "musjägare".......

... gillar att klättra i träden.

Daniel är här denna helgen och igår gjorde han så god mat. Wokade äggnudlar med kyckling och grönsaker. Det var jättegott. Bertil var också här och hjälpte mig sätta upp ett nytt element jag köpt till köket. Han gillade också maten och riktigt njöt.

Daniels Wok klarade min mage jättebra.

Och värme får vi av detta... ha ha.

Idag ska jag börja måla om köket. Börjar med taket, sen blir det resten efter hand som jag hinner.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Kram Lill

4 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att maken inte mår bra igen. Tänker på dig!! Å vilken söt katt! Den ser ut att trivas som fisken i vattnet :) hos er. Jag blir så himla avundsjuk när jag ser din ticker... Det skiljer 3 veckor och 5 dagar på oss men du har gått ner 25 kg mer än mig. Varför går jag ner så långsamt? Jag var långsam när jag gick på XV också, det känns inte riktigt rättvist... Men that's life... Grattis till dina strålande resultat i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har varit inne på din blogg...i stort sätt varje dag... eftersom du ej uppdaterade.... har jag tänkt att allt inte är riktigt som det skall...inte bara flyttbestyr.

    Jag är så ledsen för er skull...jag jobbar ju på sjukhuset... vill du ha en live kram får du höra av dig.

    Mina böner och tankar hos er!

    Kati

    SvaraRadera
  3. Hei Lill, vet ikke hva jeg skal si om Kjell nå Lill. Skulle tro det var mer enn ni\ok nå. Sender mine tanker og hilsninger til han. Vær forsiktig med malingen nå, tenk på deg selv.

    Koselige bilder av dyrene og at du følger med meg fortsatt. Ha det så godt som dere kan så lenge, håper det går bra nå så dere kan få kose dere sammen og ikke at problemene overstyrer gleden ved livet. Jeg tenker på dere.

    En stor klem til dere alle fra Karl.

    SvaraRadera
  4. Hei Lill , det er trist og høre at din mann er på sykehuset , håper det går bedre med ham no . Noen må slite mer enn andre og vi er vel den prosenten som må slite : ( . Tenker på dere skal du vite .
    Du har vært kjempeflink da og gått ned så mye kilo , gleder meg til det blir min tur . Jeg også elsker julen og er ikke så glad i kulden men det kan også være litt gøy med snø også . Skli på akebrett ned bakker ; ) . I år skal vi til foreldrene til Knut og feire jul og det er opp i Tromsøtraktene .

    Ha en flott høstdag Lill , stor klem fra meg : )

    SvaraRadera