fredag 13 augusti 2010

Har varit i Håkantorp.

Hej på er alla.

Jag läste på Karls blogg om hur han gjorde ren plaststolarna med klorin. De blev riktigt fina. Han gav också ett tips om att göra rent kaffetermosen med samma medel. Där har jag nog ett bättre tips som jag alltid använder mig av. En liten tuss med stålull läggs i kaffetermosen, ha i lite varmt vatten, sätt på locket och skaka termosen lite. Sen är det bara att hälla ur vatten och stålull och skölja termosen. Den blir skinande ren.

På mina plaststolar använde jag i år Cilit Bang och det nya medlet i den serien Anti "Smuts&Mögel". De blev rena och fina, MEN kläder och allt annat det kom i beröring av blev förstört. Det tog bort färgen. Ska använda Cilit Bang "Fett&Golv" nästa gång.
Annars använder jag Cilit Bang till all rengöring. Den är görbra och finns för många olika ändamål. Många rengöringsmedel lovar så mycket, men håller det inte. Cilit Bang håller vad den lovar. Förr använde jag alltid Golden Products Super 10. Den är också väldigt bra, men svår att få tag i. Nu har jag helt gått över till Cilit Bang.


"Regnet det bara öser ned......" Usj, vilket skitväder det är idag. Hade hoppats på sol idag också. Vi hade planlagt att åka till huset och greja lite i trädgården, sen grilla och ta en liten grogg, sova över där och fortsätta greja.......... tji fick vi....... Ja ja, det är inget att göra åt fast jag trodde det skulle bli soligt och fint idag eftersom himlen var så fin igår när jag åkte hem från Håkantorp.

Vilken underbar himmel det var igår.

Ja jag har varit hos brorsan, Janne, i Håkantorp och grejat lite. Han ligger ute på jobb under veckorna, måndag-torsdag, så jag passade på att åka upp onsdag eftermiddag och sov över. Min andra bror, Frank, bor ju också i Håkantorp. Hans dotter Vibeke och jag städade hos Janne hela dagen igår, ja vi började redan onsdag kväll. Jag sydde även nya gardiner till storarummet. Janne kom hem vid tvåtiden och blev jätteglad och nöjd. Vibekes man, Peter och Janne satte igång med att byta ut köksfönstret. Nu blir det ett lite modernare fönster.

Jannes fönster innan...............

..... och efter.

Det var ju ett så helt underbart väder igår och vi grillade korv och flintastekar. Satt i trädgården och myste och njöt av det fina vädret, välförtjänad efter all städning. Kl.21 åkte jag hem.

Lilla prinsessan Angel.

Nu sitter jag vid datorn och väntar på min underbara son, Daniel. Han kommer hit från Borås direkt efter jobbet. Han har jobbat natten och slutade kl.07.10. Sen tar det ca.1½ timma hit. Fast han måste åka hemom först och hämta lilla Zita. Ska bli roligt att träffa den lilla vovsingen igen. Det kommer nog Lima och Tekla att tycka också.
Jag gillar inte att ha hundarna i sängen just med tanke på fästingar och hundhår, men Lima har hoppat upp och lagt sig på mitt täcke. Där sover hon jättegott. Har inte hjärta att väcka henne.

Underbara Lima sover gott........

.... i min säng fast hon inte får vara där

..... ja ja, gör ett undantag... :D

Lima är en liten "morsgris" och har fastnat för mig väldigt mycket. Ja det är ömsesidigt. Hon är ju Daniels hund, men jag tror inte han får tillbaka henne.... he he....... hon kommer nog att stanna hos mig. Daniel har ju Zita och det räcker för han. Dessutom har ju Annie sin Tekla här också och det är bra för henne att ha sin syster Lima att leka med. En eller två hundar kvittar ju. Hundhår blir det ändå.

Ja detta var allt för denna gången.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Javisst var det kul med awarden!!

    Tack för rengöringstipset...ibland vet man ju inte vad som är bluff.

    Jag antar att Angel kanske är ett barnbarn? Underbart barn....

    Ha det så gott du kan ha det.....syns på nätet.

    Kati

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Kommit hem från sista semestertrippen från Ski så nu håller jag på att landa här hemma efter fyra veckors semester!! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Long time... no see....

    Det var längesedan jag hörde av dig... inte för att vi känner varandra så men... men..

    Hoppas ni har det bra!

    Jag har idag utmanat dig på bloggen.. ville bara meddela detta.

    Trevlig helg!

    Kati

    SvaraRadera
  4. Jag har missat att lägga till dig på min blogglista (använder den inte själv, men andra gör det). Är det OK om jag lägger till dig?

    Kram

    SvaraRadera