söndag 4 juli 2010

Paket från Jeanette och Micke Muster.

Hej på er alla.
Nu i skrivande stund är det den 4 juli. Vad fort tiden går. Om 5 dagar nu så ska jag till min kompis Lisa på Tjörn. Hon fyller 50år. Det ska bli roligt.
Fredag så åkte Kjell, Annie, Annies kompis Ida och jag till mina två bröder i Håkantorp. Vi hade Tekla och Lima med. Zita fick stanna hos Jennie för hon löper och det var inte så bra med tanke på Zorro.
Innan vi åkte till Håkantorp så var jag på posten och hämtade ett par skor jag hade beställt. Upptäckte då att jag hade ett paket till som jag skulle hämta. Va glad jag blev. Det var ett paket från Jeanette och Micke Muster med 4 cd skivor. Så gulliga dom är som tänker på mig. Tack. Tack. Ni är underbara båda två. Jag älskar Mickes musik. Ni kan tro jag njöt av musiken på väg till Håkantorp.

En av mina stora favoriter är Micke Muster.

Det var så roligt att träffa Jan och Frank igen. Vi var hos Frank denna gången. Han har varit sjuk i det sista, men nu såg han så mycket bättre ut och var så mycket piggare. Fin färg hade han fått nu också.

Mina älskade bröder Jan och Frank.

Vi grillade kycklingfilé och fläskfilé. Gott var det. Jag åt bara kött. Vågade mig inte på potatissalladen. Tror den är för fet och jag ville inte förstöra den fina kvällen med att må illa.

Frank har det så mysigt.

Storken på stubben... he he.

Mimmi.

Zorro.

Lima och Tekla trivdes så gott och lekte för fullt med mamma (Mimmi) och pappa (Zorro).

Jag körde Annie och Ida in till Vara där de träffade Jans dotter Linda och hennes kompis Emma. Det var Jordgubbens dag och det var tivoli och massor med folk.
Efter en underbar och trevlig kväll så hämtade vi Annie och Ida vid två tiden. Sen bar det av till McDonalds för flickorna var hungriga. Kom hem vid 04 på morronen. Var då ganska så trött.
Ja hundarna var också trötta. De sov nästan hela dagen. Bara uppe och åt lite och gjorde sina naturbehov.. he he.... sen somnade de igen.

Och vilken värme det var igår. Vi fick köra med air-conditionern hela tiden. Jag tog med mig Lima och åkte upp till Sanna i Brålanda. Där träffade jag även Susanne. Alltid skoj att träffa sina kompisar.
Jag tog ett dopp i Sannas pool. Gud va det var skönt. Blev som en ny människa.

Här badar Kevin.....

och gjorde lite konster för mig.......

Här torkar han sig.

Sen åkte Sanna och jag till Brunnshult. Sanna ville titta på Tv'n vi har där för hon behöver en i gillestugan. Vibeke ska ju ändå hyra ut huset igen och då lämnar jag inte den till dom jag inte känner. Ska köra ned den till Sanna sen. Frank ska nog ha stereobänken och köksbordet. Han behöver det i sitt uterum. Sen har Daniel lämnat 4 säckar med dvd fodral till Frank också.

Ja grannarna hade varit där det såg jag. De hade kört med åkgräsklipparen lite, lite på framsidan och i en stor rundning på baksidan. Meningslöst. Sen var det gjort inbrott där. Båda dubbeldörrarna var öppna och ögglorna på krokarna bortryckta. Så jävla fräckt att göra så, men det finns alltid skit-folk som inte drar sig för något. Ville de titta inne kunde de väntat till Vibeke och Peter kom dit. Daniel har ju endel saker kvar där och det är inte roligt när andra tar sig in. Visserligen var de nog inte ute efter att sno något, men inbrott var det ju ändå.
Ja dessa grannar blir nog inte så lätt att tas med. Snackar skit gör dom också. Tur att jag inte ska ha med dom att göra.
Fick ju åka upp igen idag och skruva fast dörrarna med beslagen Peter satt dit. Hade inga verktyg igår så jag fick hämta det här hemma.

Ja detta var allt för denna gången.
Ha det gott alla.

Kram Lill.


1 kommentar:

  1. Hej Älskade Faster ;) Vad e de jag Läser ???? har NÅGON brytit sej in IGEN ????? jävla skit att folk inte kan låta bli MITT HUS !!!! Sååå förbannad jag blir jävla PACK !!!!
    Vi ska ditt i dag & kolla lite hur de ser ut osv ska bli så kul ;)
    Hoppas bara jag inte blir besviken men de tror ja inte eftersom Daniel har bott där då e de ordning hihi var värre med dom andra som va en dag haha .... sen ska vi förbi er med & vissa lilla Angel ;) Massa kramizar till dej ;) P.s fina bilder på Pappa & Jan ds ...

    SvaraRadera