tisdag 6 juli 2010

Har fått kontakt med min kusin.

Hej på er alla.
Ja inatt har jag knappt sovit. Bara legat och tänkt och tänkt. Hur i hela världen ska jag klara av detta jag nu "åkte på". Och jag har bara två dagar på mig. Herregud, ska det aldrig ta slut. Trodde ju det skulle vara som det var sagt från början, men nej då........ det ändras på det som blir sagt hela tiden.
Detta är ju egentligen Daniels grej, men han har ju äntligen fått sig ett arbete och måste låta det gå först. Han kan ju inte sabba det med att ta ledigt och komma hit. Alla vet ju hur svårt det är att vara utan jobb och då även utan ekonomi. Ibland får man t o m åka iväg för att utföra jobben.
Jag får väl sätta mig och ringa runt till mina kompisar och berätta för dom och höra om dom kan ställa upp på dessa ändrade planer. Och jag som skulle varit hos Louise idag och hämtat en cykel jag fick av henne. Nej man ska aldrig planlägga något. Det blir aldrig som man vill ändå. Börjar känna mig ganska utsliten nu. Ja ja, jag får ta detta sista också, men sen...... aldrig, aldrig mer.

Ja igår var Louise här och det var trevligt. Vi hade mycket att snacka om. Jennie och Annie gick till affären och Jennie köpte en jättegod juice med vattenmelon. Jag skojade med Louise och sa att detta fick bli mitt groggvirke sen, inte coca cola. Ja den var faktiskt jättegod, men sen blev jag dålig av den. Usj...... tålde tyvärr inte den. Nu får jag bara avsmak när jag tänker på den.

Sen var jag ute och grejade lite på framsidan. All denna kirskål som hela tiden kommer tillbaka. Fick rensat bort den och lagt på barkmull. Får se hur länge det håller innan den kommer tillbaka. Skulle nog behöva gräva bort all jord och lägga på ny, men jag har ju en massa växter där.
Sen hände det mig en rolig "grej" på Facebook. Jag fick ett mejl i min inbox från Canada. "Är du min kusin?" stod det. Och visst var vi kusiner. Min morbrors dotter. Ja detta var så himla roligt. Så nu skriver vi med varandra.

Så har Kjell fått en tid för att göra ytterligare en cystoskopi. Det blir den 21 juli. Sen blir det operation av urinblåsan igen. För 4'e gången. Han blir bara sämre och sämre. Jag är orolig för hur detta slutar.
Med mig är det bara bra efter operationen och jag blir piggare för var dag som går. Tränar varje dag och ska även börja ta en cykeltur varje dag när jag hämtat cykeln. Det ska bli skönt. Hon är snäll Louise.

Så vill jag skicka en bamsekram till min vän och hans fru i Trondhjem.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar