onsdag 30 juni 2010

Nu får jag besök från Norge.

Hej på er alla.
Tisdagen var så varm och klibbig. Det var nästan äckligt. Trodde det skulle bli åska, men där tog jag fel.
På kvällen ringde min bror, Roy, från Norge. Det var så trevligt att snacka med honom. Han är så underbar min lillabror. Och så duktig som han är. Trots sin cancer så sköter han sina barn och deras hem så toppenbra. Alltid har han tid för barnen och de går före allt annat. Inte lätt att vara sjuk, ensamstående, ha eget hus och få klara av allt själv. I vanliga fall brukar man ju vara två föräldre som bryr sig och ställer upp även om man är skilda, men inte i detta fallet. Han får klara allt själv.
I morron, torsdag kommer han och barnen ned till oss en tur på semester några dagar, men först ska han till Oslo och kolla sig på sjukhuset. Är allt bra så kommer de. Det ska bli roligt att se dom igen.
Sen i augusti ska Marika och jag åka en tur till Moss och hälsa på hos dom. Det tyckte Roy skulle vara jätteroligt. Då ska jag passa på att köpa massor av norsk mat som jag längtar efter. Mums....

När vi satt och snackade i telefon igår så hörde jag det började smatra på utsidan. Å ett underbart sommarregn som rensade luften och gjorde det lätt att andas igen. Någon åska blev det inte, men idag är det så skönt och friskt efter regnet. Nu slipper man ju vattna blommorna också.... he he.

Har börjat träna på min Ab Circle Pro. Gott att komma igång. Fast det är lite jobbigt nu i början. Har ju varit så stilla nu den sista tiden, men det blir bättre efter hand.
Idag åt jag en underbar middag. Kokt kalvkött med sötsur sås, potatis och morötter. Den sötsura såsen är mammas recept. Vi hade den ofta till middag då jag var liten. Det var en stund sen jag åt den nu så det smakade så gott.
Så har jag städat idag och tvättat kläder. Fattar inte hur mycket tvätt det blir. Helt otroligt, men det blir nog så med ungdomar i huset.
Ikväll tog Annie och jag med alla tre hundarna och åkte bort till hundgården. Oj vad de sprang och vad de lekte. Tungorna hängde som slipsar på dom när vi åkte hem. Nu sover de tungt. Det ska jag också snart göra. Känner mig riktigt trött idag så jag hoppas jag kan sova hela natten utan att vakna.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar