lördag 10 juli 2010

En helt underbar fest.

Hej på er alla.
Ja idag har jag varit jättetrött. Var ju på Lisas 50års-fest igår. Det hade jag sett fram emot länge. Förväntningarna gjorde inte skam för sig. Det var helt underbart att träffa Lisa och alla de andra igen. Och vi hade det både roligt och trevligt. God mat, goda tårtor och trevligt sällskap.

Jag på Lisas fest.

Jag åkte vid 17 tiden och var hos Agnetha vid halv sex. Så roligt att se henne igen. Hon är en underbar person.

Agnetha.

Vi åkte så vi var på Tjörn 18.45. Då hann vi träffa Lisa och Lasse innan alla andra kom. Lisa och jag har dessutom 30års jubileum som kompisar iår.
Vi fick en välkomstdrink, min alkoholfri såklart.
Sen när alla kommit och vi kramat och snackat lite så blev det poängpromenad. Roligt.

Jag åt lök för första gång sedan operationen och det gick bra. Maten var så god och jag ville ätit mer, men jag vågade inte. Sen när de tre smarriga tårtorna kom fram då kunde jag inte hålla mig. Tog en liten, liten bit av två av dom. Underbart gott. Och det gick bra.

Lisa.

Ann, Göran, Lisa och Morten.

Gunnela, Annica, Lisa, Linnea och Lasse.

Kolasnören. Vem tuggar snabbast???

Annica, Maggan och Jonta.

Barbro och Gunnela.

När klockan gick över midnatt så sjöng vi För Lisa. Hon fyller ju den 10.
Vi sjöng från sånghäftet under tiden vi åt. Sen sjöng Lisas syskon med respektive en sång de gjort till henne. Sen blev det fler lekar.
När så Lasse och Kicki tog fram gitarren blev det allsång. Vi sjöng allt från "Anna och mej" till "Den kaxiga myran".

Lasse.

Lasse spelar i en grupp som heter "Silver Threads" och är otroligt duktig. Hans blues bara njuter man av.
Kicki är också duktig på att spela. Hon hade också skrivit en låt till Lisa som hon sjöng.

Kicki.

(Vill du se fler foton från festen så finns dom under min profil på Facebook).

Agneta och jag tackade för oss och åkte hem kl.02.30. Vi var hemma hos Agnetha vid 3 tiden. Sen fortsatte jag hemåt och var hemma kl.03.40. Då var det skönt att krypa under täcket och krama om kudden...ha ha. Jag somnade jättenöjd med kvällen.

Tidigare under fredagen så kom Vibeke och Peter och hälsade på. De har åkt ned från Umeå för att hälsa på min bror Frank som ju är Vibekes pappa. Nu fick jag träffa lilla Angel för första gången. En riktig hjärtekrossare. Så söt och gullig och hennes smil kan smälta is. Ja det var jättetrevligt.

Gullunge.

Lilla prinsessan Angel i mammas famn.

Vibeke, Peter och Angel.

Idag var Daniel här och hämtade Zita. Hon blev alldeles tokig när hon fick se husse och ylade och hoppade upp på honom. Jag kommer att sakna henne för hon är så underbar den lilla "damen", men samtidig blir det skönt att ha en hund mindre att gå ut med. Hon drar så mycket och är jättestark. Kan knappt hålla henne. Nu kommer hon att må bra när hon får vara hos sin älskade husse.

Det var allt för denna gången.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar