fredag 16 juli 2010

Några dagar på campingen.


Hej på er alla.
Ja nu är det några dagar sen jag bloggade. Det har varit så mycket annat så jag har inte hunnit eller orkat gå in på datorn.
Men här kommer ett nytt inlägg.
Jag börjar med måndag. Då åkte Kjell och jag till min bror Frank i Håkantorp. Vibeke, Peter och lilla Angel var också där.
Vi hade det jättetrevligt. Grillade fläskfilé, flintastek och tjocka korvar. Jättegott.
Kl.23.30 åkte vi hem. Då hade det börjat åska.

Angel i mammas knä.

Roligt att stå.

Ha ha ha, det kittlas.

Frank tänder grillen.

Peter och Angel grillar dom sista filéerna.

Tisdag grejade jag lite här hemma.

Onsdag åkte Bertil, Kjell och jag till campingen. Det var jättegott väder och det var så skönt att komma dit. Bara få slappa och njuta. Först så grejade vi lite.
Förra året planterade jag en syren på ena sidan av vagnen. Den började jag gräva runt för att fylla på jord och lägga stenar runt. Tycker det ser mer välskött ut. Jag fick grävd runt halva innan jag såg att det bara vällde upp jordgetingar. Hu, jag som har getingfobi. Sprang därifrån det snabbaste jag kunde. Inget mer blev gjort där inte. Som tur så är det på den sidan vi nästan aldrig är. Nu måste vi få bort getingarna, men hur? Kjell föreslog att vi skulle starta gräsklipparen och ställa över hålet. Vet inte om det skulle fungera.... ha ha..... klippa getingar.
Ja då fick jag hitta på annat att göra istället. Har en hängsälg som stog i en liten kruka. Den planterade jag i krukan min bror Frank har gjort av ett bildäck på fälg. Satte i lite andra blommor också för sälgen är inte så stor ännu.

Krukan Frank gjorde till mig.



Ferdigplanterad.

Sen grillade vi och åt gott.
Dagen efter var det strålande solsken på förmiddagen. Bertil och jag åkte ned till Vänersborg och handlade lite. Kjell ville inte åka med så han stannade kvar på campingen.
På hemköp mötte jag Ingela och hon hade tänkt att ringa mig för att fråga om jag ville hänga med till Lane Loge på kvällen. Lars Kristers var där. Å det hade jag gärna gjort om jag hade vetat det lite tidigare. Nu hade vi ju planlagt att vara på campingen. Det var i allafall jättegulligt av Ingela att tänka på mig. Det gjorde mig glad även om jag inte kunde åka med. Härligt med underbara kompisar.
När vi väl kom tillbaka till campingen så hann vi inte ens ur bilen innan det började regna. Och vilket regn. Himlen liksom öppnade sig och det bara vräkte ner. Men vi hade det mysigt inne ändå.

Utsikten från vår altan.

Det kom fler och fler båtar och la till på campingen.

Vårat ställe.

Bertil fiskar.

Båtar la till på flera ställen.

En luftballong på himmlen.
Efter ett par timmars regn så tittade solen fram igen och det blev ett lika underbart väder som på förmiddagen.
Då gick vi ned och fiskade. Fick bara en enda Abborre.
Sen började jag steka kyckling till middag och när middagen var över så började jag gräva en rabatt på utsidan av uterummet. Hade inte allt jag behöver till den så den blev inte klar.
På kvällen satte vi oss på altanen och bara myste. Jag tog min första grogg sen min Gastric Bypass operation och det gick jättebra. Tog en till så det blev två groggar den kvällen. Kände inte alls att jag hade druckit. Jag som var så rädd att jag skulle känna av det så mycket.
Så var det i morse. Efter frukost gick vi ned och fiskade igen. Då blev det 17 Abborrar. Mums. Dom ska vi röka.
På eftermiddagen begav vi oss hemåt. Jag är hundvakt ikväll för Lima och Tekla. Det är ju Fallens dagar i trollhättan denna helgen och Annie och Jennie är där.
Vi pratade på att åka upp igen i morron, men det ska bli regn och åska så det får nog vänta.
Nästa helg är det spelträff på campingen. Dans på logen också. Då ska vi vara där. Hoppas min kompis Anne och hennes kille kommer.

Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla.


Kram Lill.


1 kommentar:

  1. Hej Lenas svägerska här...

    Tack för din blogg kommentar hos mig...ju fler desto roligare...

    A friend av Lenas is a friend of mine....

    Ursäkta men jag brukar inte kommentera folks utseende..det sitter liksom inte där....men när jag såg ditt kort och läste din profil blev jag faktiskt ställd....du var mej en snygg 58 åring...tja

    Kati

    SvaraRadera