torsdag 13 maj 2010

Thomas DANIEL Hugo Andersson. Min son, min stolthet.

Daniel 23
Ett stort GRATTIS till min älskade son Daniel på 23årsdagen.

Du är ljuset i mitt liv och ditt underbara skratt
värmer mitt hjärta en kulen vinternatt.
När du är lessen blir jag dubbelt lessen.
Och fäller du en tår känns det för mig som ett hav.
Min största lycka var när jag dig livet gav.
Min älskade son, min stolthet i livet.
Aldrig aldrig vill jag ta dig för givet.
Du är en underbar person, så snäll och god,
så omtänksam, hjälpsam och du ger mig mod.
En kram från dig
är som himlen för mig.
Jag älskar att se
dig emot mig le.
Jag har väl inte alltid varit den mor som du ville,
men ändå blev du en underbar kille.
Jag älskar dig Daniel, tveka aldrig på det.
Hoppas du min kärlek till dig kan se.
Du, min älskade son
är det finaste i världen.


Daniel 5år......

...hos morfar.

Daniel 16år...... med Skrållan.

2006. Mitt stora stöd när Kjell fick sin stroke.

Från livets första steg
han testar vad han får.
Han skrapar sina knän
och torkar bort en tår.

Men barkbåten han gjort
förs ut på öppet hav
när sonen ska bli man
och möta nya krav.

Hans pojkrum blir nu tomt.
För söner är ett lån.
Och ständig närkontakt
byts ut mot telefon.

Men trots att åren går
och han blir stora karln
förblir han alltid son
och älskad som ett barn.

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

Ha nu en jättefin födelsedag Daniel.

Kram Mamma.


1 kommentar:

  1. Hei Lill og takk for hyggelig hilsning igjen!

    Håper du har det bra etter den for meg litt "ufyselige og skremmende" aksjonen din. (Menn er vel kanskje litt mer pysete enn det andre kjønn). :)

    Gratulerer med dagen fra Trondheim til Daniel! Håper du får en dag som du fortjener og mange flotte tiår fremover. Etter de ord du skrev Lill, er det vel ingen tvil om hvilken dag det er. Til Daniel direkte: Husk, dagen i dag er din, la deg stelle og dulles med, det fortjener du. I dag er du i sentrum og ta vare på hver eneste time og dag fremover - da slipper du å angre når det er for sent for å gjøres om.

    Her viser du en side Lill som jeg misunner deg også. Det å kunne si så fine ord om de en er så glade i og på en slik flott måte, det skulle jeg også ønsket jeg kunne. Det er rart at dette ikke er den reneste selvfølge for alle sammen. Det er det ikke, så rart det enn høres ut for. Et tankekors å ta med for bearbeidelse det. For meg.

    Ha en flott dag og raske skritt mot ditt mål ønskes for deg. Hils til Daniel, Kjell og resten fra en stor beundrer av dere, en som ønsker dere ei veldig flott tid fremover med bare medvind! Hipp, hipp hurra fra Trondheimskarl med frue! (Kjærring)

    SvaraRadera