torsdag 29 april 2010

En dag vid Marikas stuga.


Hej på er alla.

Ja idag har Daniel och jag varit hos Marika i hennes sommarstuga och hjälpt henne röja på tomten. Ja det var ju inte så mycket jag orkade göra.......hi hi ......men jag var ju i allafall med. Känner mig så svag nu efter 15 dagar på bara Modifast. Men Daniel jobbade som bara det. Han är duktig och stark.

Daniel och Marika.

En stor hög med ris.

Daniel jobbar på......

...... duktig han är........

...... och Marika också.

Inte konstigt man luktade brandrök sen... ha ha..

Marika har sågat ned 64 träd på tomten och det blev en stor hög med ris som ska forslas bort. Men först fick det ju läggas i en hög och sen skulle tomten krattas. Lite smått eldade vi i en plåtbalja.
Det var jätteskönt att vara där. Vädret var ju toppen. Skönt med frisk luft också. Kommer nog att sova gott i natt.


Marikas "lekstuga" som hon kallar den.
Zita och Lima var också med. De trivdes bra och sprang och lekte tills de var helt slut. Sen stensomnade de. Zita fick vara bunden för hon smiter iväg. Det gillade hon inte, men det fick gå.


Så roligt att leka......

.... tycker Lima och Zita....

.... men törstig blir man.

Då jag kom hem ringde jag hon som har med lägenheterna på Poppelvägen att göra. Daniel har ju en bostadsrätt där som Jennie ska ta över. Nu är det snart klart, så Jennie gick över med lite saker och städade.

Ja om en vecka vid denna tiden så är jag opererad och vaken igen. Undrar om jag kommer att ha mycket ont och må illa. Hoppas inte det..... :(

Så fick jag reda på en glädjande sak idag. Min lillabror Roy har ju haft cancer i lungerna, men nu är den nästan borta. Läkarna säger att det är ett under. Så glad jag är för hans skull. Min älskade bror. Han har gått igenom så mycket nu dom sista åren. Hoppas han får ett bra liv framöver nu utan sjukdom. Han är ensamstående och har barnen hos sig. Pernille, Emil och Marius.

Ja detta var allt för denna gången.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar