lördag 24 april 2010

En dag på campingen. (DalbergsÅ Camping).


Hej på er alla.
Vilket underbart väder det blev idag. Passade perfekt nu när vi var på campingen.
Först var vi borta hos dom som äger campingen och snackade lite. Satte på elen där också.
Sen städade jag kyl/frys, spis och allt annat. Vädrade madrasserna, dammsög mm Hann även rensa lite i rabatterna. Nästa gång vi åker upp ska jag bädda sängarna, putsa fönster och diska allt porslin. Dasset ska också städas.

För er som inte vet, så hyr vi ett ställe vid Dalbergså, precis i mynningen till Vänern. Det är Kjell, jag och en kompis till oss som heter Bertil. Vi ligger inte på själva campingen utan vi ligger lite utanför. Precis så som vi vill ha det. Helt för oss själva, nära vatten. Vi går bort till campingen när det är kräftskiva, spelmansstämmor, dans, underhållning mm.

Skriver inte så mycket nu. Sätter in lite foton istället.


Utsikt från vår altan.

Dalbergså.

Än så länge är vattnet lite lågt på vissa ställen och där forsar det.

Precis nedanför vårat.

Och här ligger vi.

En närmare titt.

Lite träd ska vi ta ner framför utedasset.

Inte så långt från campingen.

En del av uterummet.

Ifall någon vill vara med och spela.

Ja så har jag klarat av 10 dagar utan att äta. Men det blir svårare och svårare att vara utan mat. Jennie fick göra middag till sig och Kjell. Jag satte mig vid datorn för det var svårt att stå emot. Var tvungen att få tankarna på annat.

Det var allt för idag.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


2 kommentarer:

  1. Du kommer klara detta med operationen perfekt gumman <3.. Kramizar Petra

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med alla förberedelser inför säsongen? Jag håller på att förbereda både mig och husvagnen i skrivande stund också... Kul att hitta andra som också bloggar om camping! :)
    /Nathalie

    SvaraRadera