onsdag 16 december 2009

Bara ett kort inlägg......................





Hej på er alla.
Ja idag kom Rita hem från sjukhuset. Hon mår ganska bra, men är trött. Hon är jätteduktig tycker jag.

Idag åkte Kjell, Bertil och Bernt upp till campingen och kollade att allt var bra där. Det gjorde nog Kjell gott att komma ut lite. Han vill nästan aldrig gå utanför dörren. En riktig tråkmåns har han blivit..hihi..

Ja så var Ingela och Leif här. Det var riktigt roligt att träffa dom igen. Ingela är en jättegod, schysst tjej. Ingen falskhet där inte.

Jennie och Offe har varit i huset hela dagen och grejat. Målat klart i det lilla rummet och hallen, burit upp den soffan som ska vara på andra våningen, en trea, tvåa och etta. Sen bar dom ned hörnsoffan som ska vara nede.
Städade gjorde dom också efter byggfirman som har grisat ned jättemycket. Ja man kan snacka om snigelfart. Byggfirman skulle vara klara igår, men har inte visat sig där varken måndag eller tisdag. Jennie och Offe åker upp igen tidigt och fortsätter greja. Offe har ledigt från jobbet onsdag. Dom vill flytta in nu, men det är ju inte lätt utan vatten.
Jennie har suttit hela kvällen och sytt gardiner. Det kommer att bli jättefint. Tur att jag hade så mycket tyg här. Visade och förklarade, så nu kan hon sy själv. Kanske får hon sy till mig i fortsättningen....haha..... så slipper jag.
Är faktiskt lite förbannad på den byggfirman. Där åkte jag till Ullared och handlade nya städsaker till Jennie. Städmoppen har dom använd och städhinken har dom gjort sönder. Va fräckt att ta andras saker sådär. Dom har stått inne i rummet och blandat bruk. Det kunde dom gjort ute. Det var ju inte kallt då. Det var skitet och äckligt efter dom.

Ja nog om det.

Så måste jag säga till Vibeke att jag tänker på dig. Hoppas allt blir bra igen med Wille. Ska hålla tummarna för det gumman. Ring om du behöver snacka.

(Og til Randi vil jeg si at jeg syns du er flink. Hvet hvordan det er. Ta en dag av gangen. Jeg tenker på deg.)

Det var allt för denna gången.
Ha det nu riktigt gott alla.

Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar