fredag 11 januari 2019

2019. Första inlägg.


Hej på er alla.
Ja här kommer årets första inlägg. GOTT NYTT ÅR 2019.
Nyårsafton firade Bertil, Lheo och jag i Högstena hos Pelle. Hans syster Inger var också där. En lugn och fin nyår med god mat och gott att dricka.





Det har väl inte hänt så mycket i det sista. Jag är mest inne och fryser haha.
Jag undrar hur det hade varit om inte vintern varit så mild. Tänk om det varit 15-20 grader minus. Brrrrr.... Då hade jag frysit ihjäl. Badrummet och sovrummet är det kallaste. Bara 14 grader. Inte så godt att gå in i duschen då :(
En dag hade jag 6 grader här. Då satt jag med tjocka täcken på mig.
Jag älskar "mitt" lilla hus och trivs så himla bra här, men kylan klarar jag inte av. Försöker spara på strömmen så elementen är nästan aldrig på. Bara luftvärmepumpen.
Bertil hade ju en kompis här som fick sotad skorsten för skatbon. Så nu kan jag elda i köksspisen, men det blir alltid någon luftbubbla eller vad det kallas, så det ryker in. Allt luktar brandrök här nu.



Till våren får jag sanera allt. Och Bertil säger att han inte orkar hålla på att hjälpa mig. Jag förstår han. Han har ju hjärtfel och har varit på Näl flera gånger och kollat sig. Operation blir det, byta hjärtklaff.
Imorron fyller min älskling 5 år.

Jaja, det går. Jag har det bra trots allt och försöker njuta av varje dag. Imorron ska jag sätta lite tomat- o gurkfrön så sesongen börjar lite tidigare.  Fast jag ska nog inte ha så stort växthus iår. Bara några plantor.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar