torsdag 23 maj 2019

Lite nytt från mig :)

Hej på er alla.
Dags för ett nytt inlägg.
Vilket underbart väder vi haft dom sista dagarna. Har grejat i växthuset en del, men inte lika mycket som förra året. Orkar liksom inte med så mycket i år. Och växthuset börjar "ge med sig" så det får bli ett nytt nästa år, men inte lika stort.
Skickade efter växter/plantor från Klostra för över 900kr, men det är det sämsta jag varit med om. Nästan alla dog :(
Mejlade till dom och skickade bilder. Jag fick några nya växter, men det är heller inte många av dom som har överlevd. Kommer aldrig köpa därifrån igen.
Ja ja, sånt är livet hihi

17 mai satte jag ut mina flaggor. På kvällen blev det grillning på plattan.
Så har Bertil och jag satt upp en vägg på altanen och det blev görbra. Gjorde även en hylla att sätta lite saker på. Jättenöjd är jag.


Trädgårdstomtarna vakar från altanräcket. Haha..

Några av mina växter.


Jag har även målat båda ytterdörrarna. Blev inte chokladbrun. Den färgen torkade nästan inte så båda dörrarna blev gröna istället.

Nu när det inte behövs eldas i köksspisen för att få det varmt så får jag en stor yta att ställa saker på. Brödrost, slow cooker mm Härligt. Tog en skiva jag hade och målade vit. Den är inte lika bred som köksspisen, men det gör inget. Ville ha något under mina köksmaskiner för spisen är lite rostig och inte så snygg.

Vad roligt nu när potatisen kommit upp, fast den ska ju kupas nu. Blir mums till midsommarsillen :)
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar