lördag 6 januari 2018

Min nyårsafton.

Hej på er alla.
Ja så är vi inne i året 2018. Vad tiden rinner iväg. Nu har jag bott i Sverige i 43år.
Julen och nyårsafton har varit helt underbara. Att få träffa nära och kära gör att man blir så glad.
Nyårsafton firade vi hos Pelle på Per-Andersgården. Vi var 9 pers med lilla Lheo.
Maten blev lyckad. Till förrätt gjorde jag tunnbrödsrulle med krabbfyllning och äkta löjrom på, krustader med fyllning av avokado, pepparrot, rödlök, creme fraishe, citron och lite annat, ägghalva med löjrom och Vätter-kräftor bredvid.

En kalkon lade jag i saltlake över natten. Den blev huvudrätt med potatis, brysselkål, sallad och gräddsås.
Till efterätt gjorde jag en cheesecaceglass av Philadelfiaost med smultron på.



Onsdag åkte jag hem och älsklingen Lheo åkte med. Daniel och farmors hjärta Melissa kom upp en sväng också. Vi gjorde middag, Daniel och jag och barna fick leka och mysa med varandra.  Det är så underbart att ha dom här. 
Lheo hjälpte mig att ta ner julgranen. Jätteduktig var han, fast en del av kulorna ville han ha med hem till mamma. Och såklart kunde inte mitt mormorshjärta säga nej.
Vi har haft det jättemysigt och lekt, sjungit och skrattat. Tittat på film har vi också gjort och jag var tvungen att sitta bredvid honom och titta. Speciellt på bilen "Brum". Jättetråkig film tyckte jag, men man får ju offra sig, eller hur. Hihi...



På fredag den 12 blir han 4år, lilla hjärtat.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar