torsdag 6 juli 2017

I växthuset.

Hej på er alla.
Ja dagarna går och det känns inte som det har varit någon sommar ännu.
Jag fördriver tiden med att greja i mitt växthus så mycket jag kan. Det börjar komma en del gurkor, tomater, paprika, physalis, jordgubbar, smultron och chili.
Tomatplantorna går snart upp i taket och är kraftiga med mycket blommor. Idag klippte jag bort en del av bladen så ljuset kan komma in. Vill ju att tomaterna ska hinna mogna. Med en del av bladen borta får ju plantan mer kraft att ge till tomaterna istället också.
Hade även en del småplantor från frön jag satt och de planterade jag om i krukor.
På utsidan växer det i mitt ört-kryddland, timjan, basilika, oregano, citronmeliss, persilja, gräslök, rosmarin, kinesisk rosmarin, apelsintimjan mm Bönorna och plocksalladen växer i full fart och potatisen blommar. Tog upp två stånd av potatisen i måndags och det var mycket. Goda var de också.
Nyklippt Gurka.

Nyklippt Tomat.

Olika sorters tomater. Busk, häng och hög.


Rosorna vid huset.


Rosorna vid Lill-stugan.

Rabatten under köksfönstret.

Jag har hand om Annies lilla älskling Sookie och hennes tre små bebisar. De är så gulliga och duktiga. Går på lådan redan.

Min hona Happy och Annies hane King Nils.

Syskonen. 2 honor, 1 hane.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar